Mluvčí Penty Martin Danko bez dalších podrobností potvrdil, že Penta zájem o PKP Cargo má. Už ve čtvrtek účast v tendru na druhou největší firmu na trhu nákladní železniční dopravy v EU potvrdily České dráhy. PKP prodává 50 procent plus jednu akcii své dceřiné společnosti PKP Cargo.
Čtěte více: |
Podle deníku Rzeczpospolita předběžnou nabídku ke koupi tohoto balíku podala také francouzská železniční společnost SNCF nebo fondy CVC Capital Parnters, Bridgepoint a Oak Tree. Podle mluvčího PKP Lukasze Kurpiewského se do této privatizace přihlásilo více než deset zájemců.
"Na přelomu května a června vybrané firmy pozveme, aby provedly hloubkovou prověrku PKP Cargo," uvedl Kurpiewski. Odbory z této společnosti, která v posledních letech prošla restrukturalizací, se s jejím vedením do té doby chtějí domluvit na garanci pracovních míst.
Evropská dvojka
Po ztrátě skoro půl miliardy zlotých v roce 2009 společnost PKP Cargo loni hospodařila se ziskem téměř 62 milionů zlotých (385 milionu korun). Firma, která je po německé DB Schenker evropskou dvojkou v oboru nákladní železniční dopravy, chce, aby letos zisk překročil stomilionovou hranici.
Podle odborníků z branže je hodnota společnosti nejméně 3,5 miliardy zlotých. Penta se v Polsku zajímá také o varšavskou firmu SPEC, provozovatele největší teplovodní sítě v Evropské unii, i o polský majetek společnosti Vattenfall, který Švédové kvůli odchodu z tohoto trhu plánují prodat.
Chtěla by koupit i koksovnu Victoria ve Walbrzychu, nicméně exkluzivitu pro jednání minulý týden získal německý ThyssenKrupp MinEnergy. Pentě už patří síť lékáren Dr. Max nebo Okna Rabień.