Karlovarské minerální vody (KMV), největší tuzemský producent balených vod a minerálních nápojů, zvýšil v červenci prodej svých produktů oproti chladnějšímu jaru zhruba o 20 procent. Obdobného nárůstu v současnosti dosahují KMV i v porovnání s loňským létem.
Plzeň najala brigádníky
Tropická vedra výrazně zvyšují prodej piva ze všech třech závodů Plzeňského Prazdroje, tedy z Plzně, Nošovic a Velkých Popovic. Nárůst je v desítkách procent oproti srovnatelnému loňskému období. Nejlépe je na tom nealkoholický Birell a dále desítka Gambrinus, řekl ČTK Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje. Pivovar musel přijmout na sezonu desítky brigádníků, aby zajistil velkou poptávku.
Počasí kompenzuje vyšší daňČeským pivovarům v prvních čtyřech měsících letošního roku klesly prodeje o více než deset procent. Pokles prodejů v restauracích i obchodech podle pivovarníků kromě chladného počasí způsobilo hlavně lednové zdražení piva. Spotřební daň u piva se od ledna zvýšila zhruba o 50 haléřů na půllitr, většina pivovarů následně zdražila půllitr až o korunu. |
Zahrádky se plní
Červenec bývá pro pivovary pravidelně nejúspěšnějším měsícem v roce. V letních měsících se plní letní zahrádky, otevírají sezonní restaurace, více piva než obvykle si dopřejí také lidé trávící dovolenou na chatách či v kempech. "V horkých dnech jsou v provozu i zahrádky nebo jiná venkovní posezení, a tím pádem provozovatelé takových restaurací vytočí mnohem víc piva," sdělil ČTK předseda představenstva Budějovického Měšťanského Pivovaru Miroslava Leština.
Hlavně opatrně
Podle mluvčího Pivovarů Staropramen Pavla Barvíka však příliš velká vedra nad 30 stupňů konzumaci piva přirozeně limitují. "Přeci jen je pivo alkoholický nápoj a obzvlášť na sluníčku je potřeba ho pít s mírou," uvedl.
Řada lidí podle něj proto během dne dá přednost pivu nealkoholickému a klasické si dá až večer. Podle pivovarníků by jim nadprůměrně teplý červenec mohl pomoci dohnat ztráty z jarních měsíců, kdy nejen zásluhou chladnějšího počasí prodali méně piva než ve stejném období loni.