"Je to obvyklý scénář, že po krizi přichází vlna fúzí a akvizic. Kdo má hotovost a zvolí na počátku krize dobrou strategii, ten z toho může vzejít jako vítěz," popsal situaci David Marek, hlavní ekonom společnosti Patria Finance.
Nastal čas nákupů"Právě tato doba je pro nákupy jako stvořená. Jen v tuto chvíli jednáme o celkem deseti různých akvizičních projektech."
"V poslední době jsme zvýšili akviziční činnost a aktivně hledáme investiční příležitosti." |
"Skupina PPF v poslední době zvýšila svou akviziční činnost a aktivně vyhledává i realizuje investiční příležitosti," potvrdil mluvčí Kellnerova holdingu Alexej Bechtin.
Firmy, které se nyní ve velkém dostávají do problémů, jsou pro bohaté korporace velice lákavou a snadnou kořistí. Ty proto na akvizice vyčleňují značné prostředky.
S PPF například spolupracuje i česko-slovenská skupina J&T a obě firmy letos vytvořily společný holding, který má mimo jiné sloužit právě k nákupům firem. "Strategii zaměřenou na využívání zajímavých akvizic máme samozřejmě také, stejně jako ostatní. Odpovídajícím způsobem využíváme síly našeho kapitálu," řekl Martin Maňák z J&T.
Babišův Agrofert zase před nedávnem převzal firmy Olma nebo Agropol, trojlístek J&T, PPF a ČEZ si rozdělil majetek opatovické International Power.
"Víc než v minulosti se soustředíme na strategické akvizice v našich hlavních oborech podnikání. Celková nabídka akvizičních příležitostí se v důsledku krize rozhodně zvýšila," prohlásil Libor Němeček, ředitel fúzí a akvizic Agrofertu.
Více o akvizicích českých korporací najdete ve čtvrtečním vydání LN.