10. října 2010 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Velké mrštné auto: Ford S-Max
je MPV, které pobaví i řidiče

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Ford S-Max | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ford S-Max | foto: Ford
Ford S-Max není typické MPV. Stejně jako velkorysý prostor je pro něj důležitá i schopnost vtáhnout řidiče do děje. Nová verze láká agresivnějšími tvary, inovovanými motory a také svéráznou dvojspojkovou převodovkou.

Koupě velkoprostorového auta bývá pro ty, které baví řídit, kompromisem. Vymění schopnosti vozu na silnici za více prostoru pro rodinu a vyšší těžiště. Stanou se řidiči auta záživností připomínajícího dodávku...

Existuje ale pár výjimek. Ta nejvýraznější přišla v roce 2006: Ford S-Max, jiný druh většího MPV. Nižší, dynamičtější, postavený pro řidiče. Automobilka si tuto odbočku od klasických velkoprostorových aut mohla dovolit. Pro konzervativnější zákazníky má totiž vyšší MPV Galaxy, jehož je S-Max sourozencem.

Hodnocení

  • Za volantem: 4 *
  • Pro rodinu: 4,5 *
  • Cena: 1,5 *
    Nejvíce je 5 *
Po čtyřech letech přišel S-Max v modernizované verzi, která má dále vyzdvihnout jeho typické vlastnosti – především sportovnost, u velkoprostorových vozů unikátní. Díky optickým retuším vypadá nepatrně agresivněji, stejně tak vylepšený interiér, působící kvalitněji.

Zájemce o S-Max ale bude zajímat spíše kombinace prostoru a jízdních vlastností, kterými tohle auto vyniká. Pět pasažérů se do něj vejde pohodlně a ještě zbude spousta místa pro zavazadla v obrovském kufru. Všechna tři zadní sedadla lze samostatně různě sklápět nebo posouvat, čímž auto přizpůsobíte momentální potřebě.

Ford S-Max

Za drastický příplatek 26 500 korun se dostane i sedmimístná verze. Ani ta neomezuje přepravní schopnosti vozu; všech pět zadních sedaček ve složeném stavu tvoří rovnou podlahu, na které lze převézt přes dva kubíky nákladu nebo i přespat.

Láká k rychlejší jízdě

Důležité změny jsou ale skryté. Zaprvé vylepšené motory. Nejsilnější přeplňovaný pětiválec zabila emisní norma Euro 5 a vystřídal jej dvoulitr s turbem a výkonem 203 koní / 149 kW. Kvůli normě, která začne platit příští rok, byla přepracována i trojice dvoulitrových turbodieselů.

Vyzkoušeli jsme ten s výkonem 163 koní / 120 kW a další novinkou, šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou. Ta ale na rozdíl od většiny konkurenčních převodovek tohoto typu nepřináší lepší dynamiku ani nižší spotřebu oproti manuálu. Chová se spíš jako klasický automat: auto je s ní pomalejší a má vyšší spotřebu. Stále ale rozumnou, mimo město pod sedm litrů na 100 km.

Ford S-Max

Ovšem pokud se uhlídáte... Ford S-Max totiž láká k rychlejší jízdě. Je to velký vůz, ale chová se jako mnohem menší. Zatáčky proletí nejrychleji ze všech MPV a jeho řízení s hydraulickým posilovačem přenáší do volantu více informací, než jaké vám sdělí lecjaké mnohem rychlejší, rádobysportovní auto.

Když si nepřiplatíte za efektní obrovská kola, jeho podvozek vyniká kombinací komfortu s mrštností. Co se týče jízdy, S-Max nemá žádné slabé místo. Tohle auto je vážně dobré. U Fordu to vědí, proto si za něj nechají dobře zaplatit. Až nehorázně...

Technické parametry

  • Ford S-MaxRozměry 4772×1884×1660 mm
  • Zavazadlový prostor 854–2100 l
  • Hmotnost 1688 kg
  • Motor turbodiesel 4válec, 2,0 l
  • Výkon 120 kW (163 k) / 4000 min-1
  • Toč. moment 340 N.m/2000 min-1
  • Zrychlení 0–100 km/h 10,2 s
  • Nejvyšší rychlost 202 km/h
  • Komb. spotřeba 6,0 l / 100 km
  • Cena 993 790 Kč

Jan Stacha, Lidové noviny
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz