Pokud se firmy rozhodnou, že se budou soutěží o veřejné zakázky aktivně zúčastňovat, potom absolvují většinou sedm veřejných řízení za rok.
Čtěte více: |
"Nicméně i zde převažuje značná skepse. Místo nekvalitní nabídky či nedostatečných zkušeností představitelé malých a středních podniků jmenují opět nedostatečné konexe," uvedl Otto Kočí ze společnosti ePoptávka.cz.
Netransparentní jsou tendry v Česku také podle únorového průzkumu Asociace malých a středních podniků. V něm 60 procent malých a středních firem uvedlo, že veřejnou zakázku není možné získat bez provize nebo úplatku. Opačný pocit mělo 30 procent ze zúčastněných téměř 550 podniků.
Čtěte více: |
Změnu by podle Kočího mohly přinést elektronické aukce, kde v posledním kole rozhoduje již pouze cena. "Pokud poptávkové řízení končí elektronickou aukcí, nabídky jsou v předcházejících kolech přivedeny do dobré srovnatelnosti a v posledním kole rozhoduje pouze cena, potom jsou podmínky stejné pro všechny účastníky," uvedl v průzkumu jeden z podnikatelů.