Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Vibrátor pod stromeček? Za sexuální pomůcky utrácejí Češi rádi

Ekonomika

  18:41
PRAHA - Češi letos podle odhadů odborníků utratí za erotické pomůcky 1,3 miliardy Kč. Zatímco klasické kamenné prodejny čelí odlivu zákazníků, internetovým obchodům s erotickým zbožím se daří. Oproti minulému roku očekávají růst tržeb o pětinu.
Nákup v sex shopu – ilustrační foto

Nákup v sex shopu – ilustrační foto foto: Shutterstock

Za vzrůstající popularitou online nákupů sexuálních pomůcek je podle mluvčího Asociace portálů hromadného nakupování Davida Antiće diskrétnost.

Byznys se sexem

Umělý penis - ilustrační foto

Lidé na celém světě utratí za erotické pomůcky v přepočtu okolo 170 miliard korun ročně. Do roku 2020 by se pak tato suma měla zvýšit na 1,3 bilionu korun ročně.

"Ve srovnání s nákupem v klasickém sex shopu zákazníci vnímají internetový nákup erotických pomůcek jako diskrétnější a jednodušší."

Největší zájem podle něj mají zákazníci o klasický sortiment jako jsou vibrátory, pouta, kroužky na penis, nafukovací panny či venušiny kuličky.

"Tržby společností prodávajících sexuální pomůcky, rostou v obdobích krize a růstu nezaměstnanosti. Sex je zkrátka jedním z nejlepších léků proti stresu či dlouhým dnům bez pracovního vytížení," dodal Antić.

Nejhledanější slovo o Vánocích? Vibrátor

Na portálu Aukro.cz se prodej erotického zboží letos drží na stejné úrovni jako loni. "Více než poloviční podíl na obratu tvoří erotické pomůcky. V této kategorii se také prodává i vystavuje nejvíce položek, další oblíbená kategorie je erotické prádlo. Nejvyhledávanějším slovem této kategorie je vibrátor, o který je největší zájem v období Vánoc a na Valentýna," uvedla mluví Aukra Michaela Papežová.

ČTĚTE TAKÉ:

Zatímco zájem o erotické zboží na internetu roste, nákup služeb pro většinu zákazníků příliš atraktivní není. "Podle našich zkušeností se ještě relativně dobře prodávaly služby typu pánský striptýz nebo tantrické masáže. Ale například pokusy o přímý prodej zlevněných vstupů do veřejných domů neměly úspěch," vysvětlil Michal Hardyn z portálu TopSleva.cz.

Příčinou je podle Hardyna složení zákazníků, kdy okolo 70 procent nakupujících tvoří ženy.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!