Memorandum o společném postupu při přípravě železnice koncem března podepíší zástupci České republiky a Německa. První memorandum podepsal minulý týden ministr dopravy Petr Bendl se saským premiérem Stanislawem Tillichem. Politici tak podpořili projekt rychlostního koridoru Praha - Drážďany - Berlín. Oba záměry má zastřešit právě březnové prohlášení na celostátní úrovni.
Vysokorychlostní trať směrem na Mnichov využije podle náměstka ministra dopravy Petra Šlegra část současného kolejiště, z větší části se ale postaví takzvaně na zelené louce. Její součástí bude i tunel z Prahy do Berouna. "Tunel do Berouna je nezbytná podmínka," řekl Šlegr. Výhledově pak má jít o dvě trati, jednu do Mnichova a druhou do Norimberku.
Březnové usnesení nemá být údajně pouhou politickou proklamací, nýbrž má obsahovat již konkrétní termíny a úkoly pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Vytvoření celoevropské železniční sítě označil šéf SŽDC Jan Komárek za nezbytnou podmínku pro to, aby železnici zcela "nepřeválcovala" silniční konkurence.