1. září 2014 10:33 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Vlaky Leo Expressu dál prodělávají.
Za pololetí jsou minus 63 milionů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Černo-zlatá souprava nového železničního dopravce Leo Express | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Černo-zlatá souprava nového železničního dopravce Leo Express | foto: MAFRA - Michal Klíma
PRAHA Byznys Leoše Novotného je i dál ztrátový. Soukromý železniční dopravce Leo Express v letošním prvním pololetí ale přece jen ztrátu o něco snížil. Prodělal 63,6 milionu korun oproti 86,6 milionu za stejné období před rokem.

Železniční společnost Leo Express prodělala za prvních šest měsíců roku bezmála 64 milionů korun. A to navzdory tomu, že mírně zvýšila tržby a tím pádem si pomohla i k provoznímu zisku.

Leo Express vlastněné podnikatelem Leošem Novotným (na snímku) tvrdí, že za to může především tvrdá konkurence na trati Praha - Ostrava.

"Do výnosů za první pololetí se promítá nízká hladina cen na této trase, kterou na trhu v předchozích letech nastavil dominantní hráč - České dráhy," vysvětluje mluvčí soukromého dopravce Petra Lipovská.

Leo Express počátkem července dokonce České dráhy kvůli údajně podnákladovým cenám zažaloval. Požaduje náhradu škody 23,7 milionu korun měsíčně, která v součtu činí zhruba půl miliardy.

Firma už dříve podala tři stížnosti k Evropské komisi a podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Zvažuje také arbitráž nizozemské společnosti Leo Express N.V., která je akcionářem českého Leo Expressu, proti České republice kvůli nedostatečné ochraně investic.

PSALI JSME:

Ziskový je zatím jen na nově zavedeném spoji do Starého Města u Uherského Hradiště.

Tržby stouply meziročně na 88,7 milionu korun z 86,8 milionu.

Leo Express od poloviny letošního prosince plánuje s novým jízdním řádem vstup na trasu Praha-Košice. Chce se také zaměřit na rozvoj elektronických aktivit, jako je prodej jízdenek přes internet a aplikace pro mobilní telefony.

V příštích 12 měsících firma mimo jiné kvůli růstu obsazenosti spojů a počtu zastávek očekává zvýšení tržeb o 50 až 100 milionů korun.

Nová konkurence

Leo Express vstoupil na českou železnici v listopadu 2012, kdy začal konkurovat Českým drahám a soukromému dopravci RegioJet na trati mezi Prahou a Ostravou.

Spoje z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště přidal na konci loňska. Loni firma přepravila více než 800 tisíc osob.

Pololetní hospodářské výsledky v pondělí představí také České dráhy. Očekává se lepší výsledek proti loňskému prvnímu pololetí, kdy dopravce prohloubil ztrátu na 540 milionů korun. RegioJet podnikatele Radima Jančury pololetní výsledky zatím nezveřejnil, loni prohloubil ztrátu o 18 milionů na 92 milionů korun.

ČTK, mipMichal Pavec
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz