Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Vodafone naděloval data zdarma. Lidem však zahltil mobil esemeskami

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Za dvacet hodin jí přišlo dvacet textových zpráv. Operátor Vodafone informoval zákaznici Janu K. o tom, že jí v rámci datové služby aktivoval další balíček 50 MB. Esemesky jí přitom často chodily naráz. Ačkoliv šlo o bezplatnou vánoční nabídku, operátor klientku více otrávil, než potěšil.
Mobilní telefon. Ilustrační foto.

Mobilní telefon. Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Vodafone se snaží upozornit na svou službu Data nad rámec balíčku. Do 15. ledna ji nabízí zdarma. Služba spočívá v tom, že po vyčerpání předplaceného množství dat se zákazníkovi rychlost připojení nesníží, ale automaticky mu naskočí dalších 50 MB.

O tom se lidé dozví prostřednictvím automatické SMS. Jenže ty přichází velmi často a v nevhodném čase. „Za necelých dvacet hodin mi přišlo 20 zpráv. Místo aby mě nalákali na další služby, mě spíš otrávili,“ popsala Jana K. svoji zkušenost pro Lidovky.cz.

ČTĚTE TAKÉ:

Automatická upozornění jí chodila naráz, dokonce i pozdě večer. Tedy ve chvíli, kdy už telefon aktivně nepoužívala.

Vodafone tvrdí, že ačkoliv službu nabízí klientům zdarma, je třeba, aby je i o průběžném čerpání dat informoval se stejnou intenzitou, jako když si za dodatečné balíčky platí. Operátor chce lidem přiblížit službu tak, jak běžně funguje.

„Zákazníkům chodí SMS při vyčerpání 75, 90, 100 procent dat v rámci jejich tarifu a při každé aktivaci této služby. Ve zprávě je i informace o datu ukončení vánoční nabídky. Takže záleží na tom, kolik dat zákazník čerpal. U tarifů do 500 MB se data nad rámec balíčku navyšují po 50 MB, u vyšších tarifů po 250 MB. Podle toho zákazníkovi chodí notifikace,“ vysvětluje mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Potvrdila, že zákaznici opravdu přicházela upozornění velmi často.

Esemesky na dobrou noc

„Zákazník má tarif, který dokupuje data po 50 MB. K tomu je intenzivně čerpá, takže mu logicky chodí SMS velmi často, někdy to může vypadat, že hromadně. Vidím čerpání a s ním související notifikace v jednom dni v časových úsecích po třech až pěti minutách. A to průběžně, ne třeba jenom v jedné hodině,“ popsala mluvčí Kuklová.

Mrzí ji, že zákaznici notifikace otrávily. Podle Kuklové se může se stát, že zařízení uživatele, pokud nebylo úplně vypnuté, mohlo pracovat s daty na pozadí.

To se zřejmě týká i zasílání upozorňujících esemesek pozdě večer, míní operátor. Tvrdí, že jde zřejmě o automatické aktualizace aplikací v telefonu, která vyžadují relativně velké množství dat a může k tomu docházet u několika z nich naráz.

Volám výhodně?

Plaťte jen za ty služby, které opravdu využijete. On-line kalkulačka vám spočítá tarif přímo na míru.

Levné volání Ve spolupráci s finance.iDNES.cz

Podle operátora tedy nedošlo k chybě automatického notifikačního systému. To však pro zákazníka v důsledku není důležité.

„Neplatím málo - základní tarif mám za 600 korun měsíčně. Úplně by přece stačilo, kdyby mi poslali dvakrát denně esemesku, že o svátcích mi dávají data zdarma,“ říká zákaznice Jana K.

Autor: