"Jde o největší investici Volkswagenu Slovakia. Svou výší je srovnatelná jen s přípravami na výrobu sportovně-užitkových vozidel na přelomu tisíciletí," uvedl dnes šéf bratislavského závodu automobilky Albrecht Reimold.
Automobilový průmysl na SlovenskuAutomobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů exportně orientované slovenské ekonomiky, na celkovém vývozu země se toto odvětví loni podílelo dvěma pětinami. Slovenské automobilky v minulém roce vyrobily rekordních téměř 640.000 vozů. S dalším růstem produkce počítají i letos, a to navzdory poklesu odbytu nových aut v Evropské unii. Vozy ze slovenských linek totiž končí také na trzích v Rusku a Číně. |
Výstavba nové karosárny je součástí pětiletého investičního programu v hodnotě 1,5 miliardy eur, který slovenský závod Volkswagenu ohlásil na konci minulého roku. Hala karosárny s více než tisícovkou robotů zabere plochu 110 000 metrů čtverečních. Bude propojena s novou lisovnou, která se už staví.
Slovenská divize Volkswagenu, která v zemi podniká od roku 1991, je z hlediska tržeb největším podnikem na Slovensku. Letos předpokládá zhruba zdvojnásobení produkce na více než 400 000 aut, přibližně se stejným objemem výroby počítá i pro příští rok.
Volkswagen se na Slovensku v minulosti zaměřoval na montáž sportovně-užitkových vozidel Volkswagen Touareg a Audi Q7 a také na výrobu části vozu Porsche Cayenne. Loni na podzim do výrobního portfolia podniku přibyly malé vozy Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!, které jsou postaveny na stejné platformě.