Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Vrátí se jméno Bugatti Royale?

  9:50
Slavná předválečná limuzína byla nadaná opulencí dosud nezopakovanou. Slavné označení by mohla vzkřísit produkční verze sedanu Bugatti Galibier.

Bugatti Galibier foto: Reprofoto

Jméno Bugatti Royale zmizelo ze světa s nástupem krize ve třicátých letech. Později se vytratila i značka, která mu dala život, jen aby ji před pár lety úspěšně vzkřísil německý koncern Volkswagen.

Nejrychlejší auto světa - Veyron - už Bugatti má, nyní přichází na řadu auto nejluxusnější. Čtyřdveřový Galibier se jako studie představil před dvěma lety a od té doby se mluví o jeho výrobě.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Poslední spekulace říkají, že by se mohl jmenovat po svém prapředku Royale.

Ať už si bude luxusní limuzína Bugatti říkat jakkoli, její existence dává dobrý smysl. Veyron se totiž blíží konci svého života a nahrazovat jej okamžitě novým nejrychlejším autem planety Volkswagen nepotřebuje.

Druhá generace supersportu klidně počká a draze vyvinutý šestnáctiválec mezitím může najít jiné uplatnění. Limuzína s logem Bugatti a výkonem kolem tisícovky koní by se jistě prodávala dobře - přestože my bychom se přimlouvali za výměnu karoserie, Galibier totiž nebezpečně připomíná nijak zvlášť krásné Porsche Panamera. Ale proti vkusu...

Bugatti Royale

Původní Royale bylo vozem, určeným šlechtě a těm nejbohatším z nejbohatších. Ettore Bugatti si v roce 1927 přichystal 29 řadových osmiválců o objemu 12,7 litru, ale krize tomu chtěla, že měl použít pouze šest z nich.

Poháněly jedno z největších osobních aut všech dob, Royale bylo větší než Rolls-Royce Phantom. Počátkem třicátých let se trh s exkluzivními vozy zhroutil a 23 zbývajících motorů skončilo v lokomotivách, ale šest postavených vozů dodnes funguje.

Kdy přesně se dozvíme, zda Volkswagen jméno ze své minulosti použije, zatím netušíme, ale příští rok je obzvlášť vhodný, Royale totiž oslaví 85 narozeniny.

Autoři: