V Česku firma předpokládá pro příští rok navýšení reklamních investic o dvě až tři procenta.
Oživení bude podle agentury v nejbližších třech letech velmi pomalé, od roku 2012 by měl roční nárůst celosvětových reklamních investic již činit běžných pět procent. V České republice předpokládá firma v příštím roce pozvolné obnovování marketingových aktivit u některých reklamních zadavatelů, kteří letos dočasně své reklamní kampaně pozastavili. "Kromě toho, že mnozí z nich zrealizovali restrukturalizaci svých společností a uplatnili v praxi úsporná opatření, uvědomují si rovněž, že historicky nízké ceny za mediální prostor v letošním a příštím roce se nebudou hned tak opakovat," uvedl ředitel pražské pobočky ZenithOptimedia Petr Majerik.
Reálné ceny za reklamní prostor budou příští rok na obdobné hladině jako letos, odhadla firma.
ZenithOptimedia také uvedla, že reklama na internetu letos celosvětově vzrostla o devět procent. Podle odhadu agentury podíl celosvětových investic do reklamy na webu vzroste z letošních 12,4 procenta do roku 2012 až na 16,2 procenta.