Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Výdaje na internetovou reklamu stouply o čtrnáct procent

Média

  13:58
Celkové výdaje na internetovou reklamu v ceníkových cenách stouply za první čtyři měsíce roku meziročně o 14 procent na 1,14 miliardy korun. Zatímco v únoru poprvé od začátku roku 2008 výdaje na reklamu stagnovaly, v březnu a dubnu se vrátily k růstu o 23 respektive 19 procent. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Ilustrační foto foto: InternetReprofoto

Za celý loňský rok dosáhly ceníkové výdaje na internetovou reklamu 3,6 miliardy korun. Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové je ale skutečná částka výrazně nižší o slevy, které si zadavatelé inzerce se servery dohodli.

Nejvíce od ledna do dubna utržil Seznam, který inkasoval přes 121 milionů Kč, následuje Centrum Holdings s přibližně poloviční sumou. Třetí Mafra získala 51 milionů korun, CET 21 pak 9,2 milionu a Mladá fronta 8,7 milionu Kč.

Zadavatelé nejvíce inzerovali motorová vozidla, kde za reklamu utratili 40 milionů Kč, následuje inzerce peněžních produktů za 34 milionů Kč a telekomunikační služby za 28 milionů. Největšími zadavateli byly Vodafone, T-Mobile a Komerční banka.

Podle výzkumu sdružení uživatelé stále vnímají množství reklamy na internetu za více únosné, než v televizi. Zatímco v televizi je reklamy příliš pro 80 procent uživatelů, na webech si to myslí jen 27 procent respondentů.

Autor: