Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Výdaje za reklamu na Slovensku vzrostly, nejvíce investovali operátoři

Média

  7:00
BRATISLAVA - Výdaje na reklamu se na Slovensku loni zvýšily o 9,4 procenta na téměř 962 milionů eur (asi 25,1 miliardy Kč). Zvýšily se druhým rokem po sobě a přesáhly úroveň z roku 2010, kdy i kvůli změně metodiky výpočtu zaznamenal tamní reklamní trh výrazný pokles. Vyplývá to z analýzy společnosti TNS Slovakia, jejíž údaje vycházejí z oficiálních ceníků reklamy a nezahrnují různé slevy.

Reklama slovenského družstva Coop využila fenomén Zapomněl jsi na okurku foto: youtube.com

"Nárůst reklamních výdajů nejvíce táhly investice do televizní reklamy, nejvýraznější propad zaznamenala inzerce v časopisech," uvedla agentura.

Ceníková hodnota reklamy v televizích, která mají na slovenském reklamním trhu dvoutřetinový podíl, se loni zvýšila o 15,2 procenta na více než 632 milionů eur. Délka odvysílaných reklamních bloků v televizích se zvýšila o 18 procent.

Výdaje na reklamu v tisku klesly

Oproti roku 2011 loni stouply výdaje na reklamu také v rozhlasových stanicích a v kinech. Naopak tisk a venkovní reklama včetně billboardů si pohoršily. Inzerce v časopisech se snížila o 4,2 procenta, o necelé procento klesly i výdaje na reklamu v novinách. Tisku v minulém roce ubylo téměř pět procent inzertních stran.

Do reklamy nejvíce investovali telekomunikační operátoři

Tradičně nejvíc peněz na reklamu na Slovensku vynaložili dva největší telekomunikační operátoři, což je Slovak Telekom a Orange. V první desítce největších zadavatelů reklamy se udržela slovenská pobočka české automobilky Škoda Auto.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!