"Nárůst reklamních výdajů nejvíce táhly investice do televizní reklamy, nejvýraznější propad zaznamenala inzerce v časopisech," uvedla agentura.
Ceníková hodnota reklamy v televizích, která mají na slovenském reklamním trhu dvoutřetinový podíl, se loni zvýšila o 15,2 procenta na více než 632 milionů eur. Délka odvysílaných reklamních bloků v televizích se zvýšila o 18 procent.
Výdaje na reklamu v tisku klesly
Oproti roku 2011 loni stouply výdaje na reklamu také v rozhlasových stanicích a v kinech. Naopak tisk a venkovní reklama včetně billboardů si pohoršily. Inzerce v časopisech se snížila o 4,2 procenta, o necelé procento klesly i výdaje na reklamu v novinách. Tisku v minulém roce ubylo téměř pět procent inzertních stran.
Do reklamy nejvíce investovali telekomunikační operátoři
Tradičně nejvíc peněz na reklamu na Slovensku vynaložili dva největší telekomunikační operátoři, což je Slovak Telekom a Orange. V první desítce největších zadavatelů reklamy se udržela slovenská pobočka české automobilky Škoda Auto.