Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Vydavatel Blesku počítá s částečným zpoplatněním obsahu na webu

Média

  11:22
PRAHA - Společnost Czech News Center, vydavatel deníků Blesk, Aha a dalších titulů počítá s částečným zpoplatněním obsahu na webu. Generální ředitelka Libuše Šmuclerová na středeční konferenci Forum Media řekla, že nepůjde cestou většinového uzavření webu, k čemuž nedávno přistoupila společnost Economia u Hospodářských novin, ale vybere si konkrétní části.

Internetový server Blesk.cz foto: Reprofoto

„Se zavřením některého obsahu počítáme,“ řekla Šmuclerová. Konkrétní termín spuštění platební brány nezmínila, pouze uvedla, že vydavatelství zvolí pomalejší cestu, kdy bude volit konkrétní rubriky, článek nebo fotogalerie. Od zpoplatnění společnost neočekává závratné příjmy, důležité podle Šmuclerové bude zvolit správnou cílovou skupinu.

Roman Latuske, generální ředitel Economie, která ke zpoplatnění webu Hospodářských novin přistoupila letos v září, zveřejnil některé dílčí výsledky. Nových platících čtenářů, kteří si objednali digitální předplatné nebo rozšířili dosavadní printové, je podle něj od října 3800, celkem tak vydavatelství má 8200 čtenářů digitálního obsahu Hospodářských novin.

Mafra zpoplatnění neplánuje

Zpoplatnění webového obsahu v současnosti neplánují další vydavatelství jako Mafra nebo Vltava-Labe-Press. Podle šéfa představenstva Mafry Štěpána Košíka není důvod k tomu přistupovat, neboť dosavadní „byznys model“ jejich zpravodajského portálu iDNES.cz funguje. Vydavatel regionálních Deníků má podle generálního ředitele Jaromíra Skopalíka specifický web, který je rozdělen do řady regionálních mutací. Jako ostatní mediální domy ale nabízí placené elektronické verze tištěných vydání, které rozšiřuje na další platformy.

Tomáš Málek, hlavní editor LN, tweetuje z konference:

Šéfka Czech News Center uvedla, že společnost počítá s dalším rozšířením značky Blesk do nemediálních aktivit. Po operátoru Blesk Mobil, který má stovky tisíc zákazníků, a nedávném spuštění dobíjecí karty Blesk Peněženka, v příštím týdnu spustí další produkt Blesk Energie, který bude nabízet prodej elektřiny a plynu.

O chystaných aktivitách promluvil i šéf Economie, která se v příštím roce chce zaměřit na větší rozvoj videoobsahu. „Do videobsahu jsme vstoupili relativně pozdě,“ přiznal Latuske, který je v čele firmy od letošního září. Zvýšení příjmů z videoreklamy by v prvním čtvrtletí příštího roku měly začít přinášet nové tituly, vedle stávající internetové televize DVTV. Tu od letoška pro Economii tvoří tým bývalých redaktorů České televize.

Mediální společnosti do budoucna nevylučují další vlastnické přesuny. Předseda představenstva Mafry Štěpán Košík uvedl, že Agrofert dál sleduje takzvaný akviziční potenciál. „Sledujeme co se na trhu odehrává,“ řekl bez bližších podrobností. První rok po vlastnické změně podle něj byl důležitý především z hlediska zvýšení efektivity.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...