1. Škoda nepotřebovala Volkswagen
To není pravda. Každý český podnik potřeboval po roce 1990 silného zahraničního partnera, který mohl dodat moderní technologie, efektivní řízení výroby a nové trhy. Kdo takového partnera neměl, zkrachoval nebo jen těžko přežívá, jako třeba automobilky LIAZ, Tatra či Avia.
Čtěte speciál o škodovce: |
2. Volkswagen Škodu vysává
To není pravda. Koncern Volkswagen v letech 1991 až 2000 do Škody investoval v přepočtu celkem 36,8 miliardy korun. Do roku 2003 Škoda dividendy nevyplácela, od roku 2004 vyplatila koncernu dividendy v celkové výši 28,4 miliardy korun.
3. Škoda není česká firma
To je pravda. Stoprocentním vlastníkem Škody je od roku 2000 německý koncern Volkswagen. Národnost nehraje v byznysu roli, podobně byl desítky let vlastníkem německého Opelu americký koncern General Motors.
4. Škoda plní rozkazy VW
To je pravda. Škoda má v rámci koncernu přidělenou roli, kteroumusí plnit, aby koncern dosáhl optimálního zisku. Vozy koncernových značek si nesmí konkurovat. Nová limuzína VW Passat je proto technicky na vyšší úrovni než limuzína Škoda Superb.
Čtěte také: |
5. Škodováci mají nadprůměrné mzdy
To je částečně pravda. Loni činila průměrná měsíční mzda ve Škodovce 32 015 korun. O šest tisíc víc než průměr republiky, ale pod úrovní koncernu. Do roku 2018 chtějí odboráři Škodovky dosáhnout zvýšení na úroveň portugalského závodu VW AutoEuropa, kde jsou nyní mzdy oproti Škodě o 40 procent vyšší.
O platech ve škodovce více zde: |