24. dubna 2014 15:50 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Vznikne první farmářský
supermarket. Obchody už jsou v centrech

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
První Sklizeno - foodie market v Praze je otevřen. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy První Sklizeno - foodie market v Praze je otevřen. | foto: Sklizeno
BRNO První velký farmářský obchod míří do nákupního centra. Síť prodejen Sklizeno otevře o prázdninách v brněnském Campus Square prodejnu potravin s plochou téměř 300 m2, s bistrem a vlastním řeznictvím. Obchod bude v nákupním centru přímo konkurovat řetězci Tesco.

"Nechceme být jen doplňkem ke klasickým nákupům, chceme nabízet jejich kvalitnější alternativu. I proto se nebojíme mít prodejny vedle velkých nákupních řetězců. O část zákazníků jistě soupeřit budeme, ale většina z nich má svou preferenci předem danou," uvedl  zakladatel Sklizeno David Kukla.

Podle mluvčího Tesca Jiřího Marečka je obohacení nabídky v nákupním centru dobré pro zákazníky. "Věříme, že s naší širokou nabídkou, která zahrnuje také lokální dodavatele čerstvých potravin, ovoce, zeleniny či pečiva, si náš obchod naši zákazníci najdou," uvedl Mareček.

První supermarket ještě letos

Sklizeno nadále připravuje i projekt prvního farmářského supermarketu. "Obchodní centra obecně jsou momentálně prostorem, o které se zajímáme. Ukazuje se, že vyhovujících velkometrážních prostor s velkým průtokem lidí je nedostatek a obchodní centra jsou tak jedním z mála míst, kde se vhodné prostory s výměrou cca 350 až 400 m² vyskytují a usilujeme o jejich pronájem neustále," dodal Kukla. První prodejnu velikosti supermarketu by firma chtěla otevřít na konci letošního roku.

ČTĚTE TAKÉ:

Obchod, který bude otevřen o prázdninách, bude jedenáctý v pořadí s logem Sklizeno. První prodejnu firma otevřela v roce 2011. Farmářské trhy i prodejny podle Pavla Cabala ze společnosti Incoma GfK oslovují specifickou skupinu zákazníků, která klade vysoký důraz na kvalitu zboží a je málo cenově citlivá.

Tento zákaznický segment ovšem tvoří jen malou část českého trhu. "Farmářské prodejny svou nabídkou zatím nevytváří přímou konkurenci pro běžné rychloobrátkové řetězce na našem trhu," uvedl Cabal.

U farmářů utratíme jen zlomek

Zákazníci farmářských trhů a obchodů v nich podle studie Incoma Shopping Triggers nakupují především ovoce a zeleninu, čerstvé nebalené uzeniny a sýry. Nechávají zde ovšem jen malou část ze svých celkových výdajů za potraviny, v průměru okolo pěti procent ze svých celkových měsíčních výdajů za potraviny.

"Farmářské trhy a prodejny tak tvoří jen roli doplňkového nákupního místa, do kterého zákazníci chodí na menší nákup určitého druhu zboží pro rychlou spotřebu v domácnosti. Převážnou většinou ostatních nákupů potravin (95 procent) však tito lidé realizují v běžných prodejnách potravin," dodal Cabal.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz