Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Kdo a proč s námi vlastně komunikuje na sociálních sítích?

Média

  7:00
NEW YORK - Když Jeremy Lin z profesionálního basketbalového týmu The New York Knickerbockers kontaktoval Facebook s prosbou o pomoc, jak co nejlépe tuto internetovou sociální síť používat, dostalo se mu speciálního poradenství. Když pak Lin letos na jaře podstoupil operaci kolene, poskytnutou službu Facebooku oplatil v podobě živého chatu s fanoušky přímo z nemocničního lůžka. Zatím zhruba 54 000 uživatelů palcem nahoru signalizovalo, že se jim to líbí.

Twitter - ilustrační foto: Shutterstock

Jak napsal list The Wall Street Journal, sociální servery, jako je Facebook, Twitter, YouTube či Tumblr, čím dál častěji navazují a upevňují vztahy s celebritami, aby uživatelům - i zadavatelům reklamy - zajistili dostatek nového materiálu.

Kdo je kdo na sociální síti?
Mnohé z těchto serverů proto najaly zaměstnance a vyčlenily zdroje, s jejichž pomocí zásobují celebrity i subjekty ze zábavního průmyslu, jako je například televizní moderátorka Kelly Ripaová či automobilové závody Nascar, propagačními nápady, tipy a dokonce i technickou podporou.

ČTĚTE TAKÉ

"Dostávám příděl přímo od pusy celebrit," libuje si Nicole Eisenbergová, dvaačtyřicetiletá matka z města Bloomfield Hills v Michiganu. Bývala zvyklá hltat časopisy, aby měla poslední informace o tom, kdo s kým randí a jaké šaty od kterého módního návrháře si ta či ona hvězda vzala na tu či onu premiéru. Nyní sleduje Gwyneth Paltrowovou, Kida Rocka, Ivanku Trumpovou a další na Twitteru.

Vítejte v "exkluzivním" světě
Celebrity obvykle za své úsilí vynaložené na sociálních serverech placené nejsou. Ale jejich zapojení je pro servery nezbytně nutné, protože jejich fotografie a příspěvky nabízejí lidem možnost nahlédnout do exkluzivních světů. A to přitahuje další uživatele a zadavatele reklamy.

ČTĚTE TAKÉ

Proto v současnosti má většina velkých sociálních sítí oddělení vyčleněná na vytváření partnerství s celebritami, politiky a sportovci, stejně jako například s profesionálními sportovními ligami, filmovými studii a televizními sítěmi. V některých případech zaměstnanci sociálních sítí fungují jako IT podpora pro celebrity - pomáhají jim naučit se, jak se na svou stránku na síti připojit nebo jak si stahovat aplikace.

Umění vytvořit rozruch
Členové takového partnerského týmu na Twitteru bedlivě sledují filmové premiéry a oslovují představitele studií i mluvčí celebrit s nápady, jak by Twitter mohl posloužit a pomoct kolem nich vytvořit patřičný rozruch; například tím, že se trailer k filmu objeví exkluzivně jen a pouze na Twitteru.

Jak to dělá Twitter?

Twitter se také schází s agenty a producenty a analyzuje statistiky: Co zvýšilo počet tvítů? Co naopak nezabralo? Když nějaký tvít veřejně známé osobnosti vzbudí velký zájem, postará se Twitter, aby se o tom dozvěděly další celebrity. Jeden takový okamžik nastal, když řidič Brad Keselowski při závodu Nascar odeslal na Twitter fotografii pořízenou ze svého hořícího vozu. Počet těch, kdo ho na Twitteru sledují, se poté ztrojnásobil.

Až bývalá hvězda americké NBA Shaquille O'Neal spustí letos na podzim kanál zasvěcený komikům, naladí si ho diváci na internetovém serveru YouTube.

"Mojí filozofií je z 60 procent lidi rozesmát, z 30 procent je inspirovat a z deseti procent propagovat všechno, co dělám," svěřil se O'Neal.

Sociální sítě pomáhají prodávat
Britská chlapecká kapela One Direction spustila svůj oficiální blog před americkým turné na serveru Tumblr, poté co ji navnadil lákavou nabídkou.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Tumblr v rámci své nové publikace Storyboard zveřejní příběh kapely a jejích fanoušků. A navíc skupině poskytne "hromadný propagační balíček", který bude zahrnovat mimo jiné i rozeslání 300 000 tvítů stoupencům One Direction na Twitteru." Jsou na Tumblr nejpopulárnější, a tak jsme je sami aktivně oslovili," potvrdila redaktorka serveru Jessica Bennettová.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!