20. října 2010 13:12 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

ŽABŽA: Dokonalý marketing

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Třetí vytažený horník Juan Illanes | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Třetí vytažený horník Juan Illanes | foto: Reuters
Minulý týden přinesl po dlouhé době nemálo pozitivních informací. Jednou z těch nejradostnějších byla jistě zpráva o záchraně všech 33 chilských horníků, uvězněných pod zemí více než dva měsíce.

Nechme nyní stranou technickou stránku věci (která je sama o sobě obdivuhodná) a pojďme se podívat na aspekt, který možná netrénovanému oku unikl.

Každý z horníků byl pro okamžik výstupu na denní světlo vybaven speciálními brýlemi, které měly jeho zrak ochránit před prudkou změnou jasu a zabránit poškození oka. Možná jste si toho všimli, možná ne - každý pár těchto brýlí však na bočnici nesl zřetelné logo ve tvaru zploštělého písmene "O", neklamný to znak americké firmy Oakley. Podle vyjádření záchranářů se jednalo o dar. Nejspíše ano, nicméně jedny brýle tohoto typu stojí přibližně 500 dolarů a celý "dar" tak společnost přišel na necelých 17 000 dolarů.

Charita je pěkná věc, ale jen málokterá firma si nechá ujít takovou reklamní příležitost. Zejména v situaci, kdy první záběry všech akreditovaných kameramanů a fotografů míří na obličeje zachráněných. V takovém okamžiku si můžete být jisti, že loga vaší firmy si několik milionů lidí nepochybně všimne - hlavní televizní kanály navíc celou záchranu vysílaly živě, nemluvě o zpravodajských webových portálech.

Podle propočtů marketingových agentur se proto Oakley podařil kolosální sólokapr - odhadovaný ekvivalent nákladů na takto širokou "marketingovou kampaň" dosahuje částky téměř 45 milionů dolarů. Jinými slovy, investice 17 tisíc dolarů se firmě vrátila ve formě "bezplatné" reklamy v ceně 45 milionů. Každý vložený dolar se tedy násobil 2647krát. To není špatné, že? V byznysu stejně jako v kterékoli jiné činnosti platí, že "bojovat" se musí hlavně chytře.

O marketingu a jeho nástrojích si můžeme myslet cokoliv, přece jen se jedná o promyšlenou "manipulaci". V tomto případě však nezbývá než zatleskat, protože Oakley všem konkurentům parádně vypálil rybník.

Petr Žabža, senior makléř Patria Direct
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz