Výběr nového ředitele Budějovického Budvaru odstartoval. Ministerstvo zemědělství, pod které národní pivovar spadá, právě vyzvalo zájemce k podávání přihlášek. Pro pořádání tendru vybralo ministerstvo pražskou headhunterskou společnost Constellation podnikatele Jana Brázdy.
Zájemci o post generálního ředitele čtvrtého největšího pivovaru v Česku mají čas na podání přihlášek do 8. února.
V inzerátu, který zveřejnilo ministerstvo zemědělství, se od adeptů požaduje kromě vysokoškolského vzdělání mimo jiné také minimálně sedmiletá zkušenost v manažerské pozici ve společnosti z oboru potravinářství, nejlépe se zaměřením na pivovarnictví a velmi dobrý přehled v oboru mezinárodního a českého pivovarnictví.
Radil, Žáček nebo druhý Žáček?
Adeptů bude pravděpodobně řada, ale mezi těmi, kteří tato kritéria splňují a mají o pozici podle několika zdrojů LN zájem, je například do loňského roku generální ředitel Pivovarů Lobkowicz Zdeněk Radil, který tuto skupinu regionálních pivovarů – tehdy pod názvem K Brewery – řídil od roku 2008 a společně s dalšími investory ji i vlastnil. Na dotazy Radil nereagoval.
K zájemcům se pravděpodobně připojí také ekonomický ředitel Budvaru Petr Žáček a jeho jmenovec z dozorčí rady Budvaru Jaromír Žáček. Oba se nechtějí k podání přihlášky do tendru vyjadřovat.
„Je to moje věc, vaši informaci nemohu potvrdit ani vyvrátit,“ reagoval Jaromír Žáček, který má zkušenost s manažerskou pozicí i v Plzeňském Prazdroji a před rokem 2000 také jako generální ředitel Pivovarů a sodovkáren Brno.
Druhý Žáček - Petr v Budvaru řídí ekonomické oddělení od roku 2006 a od začátku letošního roku podnik dočasně zastupuje po dlouholetém šéfovi Jiřím Bočkovi, který nejvyšší funkci opustil ze zdravotních důvodů.
„Chápu vaší zvědavost, ale já se k tomu nevyjadřuji, jde čistě o soukromé rozhodnutí,“ reagoval zastupující šéf podniku.
Pivovar na vzestupu
Budějovický Budvar patří k k nejrychleji rostoucím producentům piva v Česku. V roce 2015 uvařil 1,6 milionu hektolitrů, což ho řadí k největším výrobcům za lídrem trhu Plzeňským Prazdrojem, Pivovary Staropramen a skupinou Heineken.
Předloni vydělal tento jediný český národní podnik 350 milionů hrubého (meziročně o 14 procent víc) při tržbách 2,47 miliardy korun. Nadpoloviční většinu své produkce exportuje do 76 zemí.