24. srpna 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Státní pokladna

Zatočím s trafikanty a zlepším
systém mýta, slibuje ministr Žák

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 9Diskuse
Zdeněk Žák | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zdeněk Žák | foto: MAFRA – Michal Šula
PRAHA Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák chce do konce svého působení v resortu dokončit výměnu "trafikantů" na kontrolních postech ve státních podnicích za odborníky. Dále chce připravit změnu účtování kamionového mýtného na dálnicích. Před koncem září vládě předloží varianty fungování mýtného systému po skončení smlouvy se současným provozovatelem firmou Kapsch.

Největší personální smršť zatím v dopravním resortu zažily České dráhy, kde byl kompletně obměněn management i dozorující orgány. Podle ministra za změnami stojí snaha obsadit tyto pozice odborníky na železniční problematiku.

"To je to, co jsem slíbil, že budu dělat do poslední vteřiny. To znamená, že kde to půjde a budu mít příležitost prosadit místo trafikanta odborníka, tam to budu dělat," řekl Žák.

ČTĚTE TAKÉ:

Změny v Českých drahách a dceřiném ČD Cargu kritizovaly železniční odbory, které je považují za příliš překotné a obávají se, aby firmě ještě více neuškodily. Další personální změny čekají Správu železniční dopravní cesty.

Labe-Odra-Dunaj

Ministr v demisi Žák je velkým příznivcem projektu stavby vodního spojení mezi Dunajem, Odrou a Labem. Do konce roku chce mít připravený harmonogram přípravy, výkupu pozemků a stavebních prací.

V tomto případě by ale mohlo jít o méně razantní cestu. Ve správní radě SŽDC jsou dosud volná místa a ministr se prý bude pokoušet zaplnit zejména tyto neobsazené posty.

Změny v mýtu

Materiál zabývající se problematikou mýtného má podle Žáka obsahovat čtyři až pět variantních řešení, jak při spravování systému pokračovat po roce 2016. Současný systém podle něj neplní ani jednu z původně požadovaných funkcí.

Jeho provoz je prý příliš nákladný a velká část peněz z něj nesměřuje zpět do silniční infrastruktury, ale spolkne je provozování systému. Ten však podle Žáka ani nezvládá regulovat kamionovou dopravu.

Současný systém podle dřívějšího vyjádření ministra nenutí kamionové dopravce využívat dálnice například nočních hodinách, když jsou téměř prázdné, a naopak blokují provoz během dopravních špiček. Změnit by se tak měl způsob výpočtu ceny za ujetý kilometr, který nyní zohledňuje pouze páteční odpolední jízdy.

Lidovky.cz, ČTK
  • 9Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz