28. ledna 2012 9:13 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Ze studie realitou -
Range Rover Evoque SD4

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Range Rover Evoque SD4 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Range Rover Evoque SD4 |
Evoque vypadá jako koncepční studie, kombinuje rysy terénních i sportovních aut a má být módním zbožím. Není toho trochu moc?

Range Rover je pojem. Auto, které v roce 1970 založilo vlastní kategorii coby první terénní vůz kombinující komfort limuzín s terénními schopnostmi Land Roveru. Nyní je tu však mnohem menší auto, jež nese toto slavné jméno.



Evoque na ulici nepřehlédnete. Vypadá jak koncept LRX z roku 2008, sériový vůz se mu vzdálil jen minimálně a značka nabízí i verzi Coupé. Efektní není jen na pohled. Uvnitř je to Range Rover s typicky kvalitními materiály a perfektním zpracováním, nejlépe vybavená auta mají dokonce kůží obšitou palubní desku i dveřní výplně.

Kabina vypadá robustně a přitom draze, možnosti individualizace nemají konkurenci. Evoque je kompaktní, ale skutečně se do něj vejdou čtyři dospělí – a zbylo místo i na slušný kufr, ač s vyšším dnem. Pod ním kupodivu nenajdete rezervu, jen lepicí sadu.



Tento Range by měl uspokojit i náročnější řidiče. Za volantem se posadí jako v nižších autech, akorát výš. Splývající středová konzole dokonce připomene sportovní vozy – stejně jako krátká řadicí páka manuální převodovky. Ta je jedním z největších překvapení Evoque. Jde sympaticky ztuha a má krásně krátké dráhy, takže lze řadit jen pohybem zápěstí. U SUV věc nevídaná...

Se zbytkem je to podobné. Evoque má vyšší těžiště, ale jezdí s jistotou normálních „nízkých“ aut. Dobře potlačuje náklony karoserie, perfektně sedí a zůstává stabilní i ve vysokých rychlostech. V zatáčkách se jen minimálně zhoupne a usadí. Příplatkové magnetoreologické adaptivní tlumiče fungují skvěle – na první dojem i v normálním režimu tvrději odpružené auto dokáže skvěle pohlcovat nerovnosti, které se do kabiny nepřenášejí ani v podobě hluku. Slyšeli byste to, protože pečlivě izolovaný motor by je nepřekřičel.

Tento kultivovaný turbodiesel neklape ani po nastartování, reaguje s minimální prodlevou a zatahuje plynule. Zábavu trochu kazí jen řízení s elektrickým posilovačem. Rychlé, přesné a s akurátním odporem, ale kolem středové polohy umělé.

Evoque nosí označení Range Rover, takže by se neměl ztratit ani mimo silnice. Ze své třídy je v terénu nejlepší, ale schopnosti velkého Range od něj nečekejte.

Pohon všech kol obstarává rychlá mezinápravová spojka Haldex, chybějící redukci supluje velmi krátký první převod a zbytek obstará už jen elektronika: asistenty pro rozjezd či sjezd ve strmých svazích, systém Terrain Response ovlivňující v několika režimech odezvu motoru, převodovky s trakčními systémy.

Range Roveru Evoque se podařilo výtečně zkombinovat protichůdné vlastnosti, ovšem za cenu, která se blíží o třídu větším luxusním SUV. Je drahý, ale také tak vypadá.

Většina zákazníků si jej ale nekoupí proto, že nemají peníze na větší SUV – tohle auto bude dobře reprezentovat i v Pařížské ulici. Kvalitní design prodává.

Jan Stacha
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.