Celkem se Bártovo rozhodnutí týká 31 projektů, z toho je 12 v plném proudu, některé stavby jsou těsně před dokončením. Stavby bude správa železnic zastavovat postupně tak, aby neutrpěla bezpečnost na železnici a nebylo třeba protahovat výluky vlakového provozu.
Čtěte také |
"Na každé stavbě se bude definovat konkrétní stav, kdy bude možné stavbu přerušit. Nyní určujeme objekty, které se musejí z hlediska bezpečnosti a logiky věci jednoznačně dokončit," řekl ředitel SŽDC Jan Komárek.
Hledání úspor
Správa železnic podle něj dělá vše pro to, aby přerušení bylo co nejkratší. "To znamená zejména hledat na konkrétních stavbách úspory. Pokud se je podaří najít, tak tím otázku financování vyřešíme," je přesvědčen Komárek.
Po dobu přerušení prací musí být zabezpečeny už hotové části díla, zajištěná ochrana staveniště a uskladněn obstaraný materiál a stroje.
Správa zatím nemá vyčísleny náklady na konzervaci staveb. SŽDC rovněž zkoumá právní stránku věci, neboť firmy mohou proti zastavení staveb argumentovat uzavřenými smlouvami.
SŽDC v těchto dnech informuje stavební společnosti o zastavení prací dopisem, stavebníci se zatím vesměs nechtějí k celé věci vyjadřovat. Jak ale uvedl prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví Václav Matyáš, firmy budou na smlouvách trvat.
Železniční stavby navržené k přerušení
STAVBY PŘED ZAHÁJENÍM
Název akce | Celkové investiční náklady (v tis. Kč) |
Plzeň průjezd uzlem ve směru III. TŽK | 2,406.932 |
Modernizace trati Rokycany - Plzeň | 9,970.934 |
Modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí - 2.část úsek Horusice - Veselí n.L | 1,852.235 |
Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I | 1,214.363 |
ETCS - I. koridor úsek Kolín - Břeclav státní hranice Rakousko/Slovensko | 1,061.559 |
GSM-R trať Děčín Prostřední Žleb - Děčín východ - Ústí n/L Střekov - Mělník - Všetaty - Lysá n/L. - Kolín | 515.222 |
GSM-R v úseku Ostrava -st.hr. SR a Přerov - Č. Třebová | 685.969 |
Rekonstrukce a zkapacitnění tratě Studénka-Mošnov | 698.746 |
Rekonstrukce Střelenského tunelu vč.kol.č.1 a 2 v km 22,480-23,610 a kol.č.1 v km 21,110-27,261 trati Horní Lideč - SH SR | 669.025 |
Optimalizace trati Lysá nad Labem - Praha Vysočany, 1. stavba | 228.684 |
Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ | 412.430 |
Rekonstrukce R110 kV a T110 kV trakční měnírny Pečky | 256.856 |
Úprava SZZ a TZZ pro ETCS v úseku Kolín - Choceň | 273.739 |
Rekonstrukce mostu v km 9,531 tratě Čerčany - Skochovice | 89.207 |
Rekonstrukce koleje Chrudim - Hrochův Týnec v km 13,867 - 15,422 a v km 17,670 - 18,610 | 50.000 |
Rekonstrukce plochy 1.nástupiště v žst. Pardubice hl.n. | 35.000 |
Modernizace tratě Tábor - Sudoměřice u Tábora | 4,126.564 |
Železniční uzel Brno modernizace průjezdu a I. část osobního nádraží | 20,410.550 |
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí | 2,041.707 |
STAVBY PŘED DOKONČENÍM
Název akce | Celkové investiční náklady |
Optimalizace trati Planá u M.Lázní - Cheb | 4,474.488 |
Optimalizace tratě Č.Velenice - Veselí n.L.-1.stavba | 851.362 |
CDP Přerov | 233.933 |
Racionalizace tratě Svitavy - Žďárec u Skutče | 285.636 |
DALŠÍ ROZESTAVĚNÉ STAVBY
Název akce | Celkové investiční náklady (v tis. Kč) |
Optimalizace tratě Stříbro - Planá u M.Lázní | 4,391.067 |
Optimalizace tratě st.hr.SR-Mosty u Jablunkova-Bystřice n.Olší | 6,136.215 |
Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy | 6,756.893 |
Optimalizace trati Beroun - Zbiroh | 5,111.208 |
Optimalizace trati Bystřice n.O. - Č. Těšín | 3,144.871 |
Optimalizace trati Zbiroh - Rokycany | 4,530.079 |
Rekonstrukce žst. Přerov 1.stavba | 4,108.104 |
Modernizace traťového úseku Praha Libeň - Praha Běchovice, 1.část (včetně 2.části) | 3,184.381 |