Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Zmatení lidé nastupovali do RegioJetu s jízdenkou ČD

Ekonomika

  15:27
HAVÍŘOV - Na hlavní železniční trať spojující Ostravu s Prahou dnes poprvé vyjely spoje RegioJet konkurující Českým drahám. A premiéra se neobešla bez problémů.

První cestující dopravce RegioJet. foto: ČTK

"Byla to naše první jízda s cestujícími. Personál poprvé obsluhoval a poprvé se setkával s problémy, které život přináší. Museli jsme je řešit," uvedl ráno mluvčí dopravce Aleš Ondrůj. Odpoledne dodal, že i další tři spoje do svého cíle dorazily bez zpoždění.

Ranní souprava RegioJet byla vyprodaná. Z Havířova na Karvinsku vyrazila v 05:20 a do hlavního města dorazila podle jízdního řádu v 09:34. Vyprodané byly i další spoje. 

Do ranního vlaku z Havířova však nasedlo i několik lidí, kteří si koupili jízdenku na vlak Českých drah. "Občas se to stalo. Lidé se prostě spletli. Uviděli vlak na Prahu a nastoupili. Všem jsme vysvětlovali, kde si mohou lístek příště koupit," uvedl. Vystoupit ale nikdo nemusel. "Pasažéry jsme dnes svezli zdarma. Bylo to asi 20 lidí," řekl.

Kupé ve vagonu vlaku společnosti Regiojet.

RegioJet hlásí i další vyprodané spoje. Společnost proto některé vlakové soupravy posílila. Především páteční odpolední a nedělní. V těchto dnech proto budou soupravy posíleny o další vagon. "V rezervačním systému jsme schopni sledovat, jak se prodej vyvíjí, a operativně zasáhnout," řekl.

Bude boj férový?

České dráhy se podle svého mluvčího Petra Šťáhlavského rozhodně svých cestujících nevzdají bez boje. "O naše zákazníky budeme s konkurencí férově bojovat. V tomto směru máme mnohem obtížnější pozici, protože jsme síťový operátor, vypravíme denně 7000 vlaků, a musíme se věnovat zlepšování kvality v celé síti," dodal.

Podle něj dráhy nabízí nejrychlejší přímé spojení vlaky Pendolino s časem pod tři hodiny. Od prosince pak nabídnou i druhé nejrychlejší spojení expresy sestavenými z klasických modernizovaných vozů, které dokážou jet až 160 km/h. Od září dráhy také rozšířily počet spojů se stevardkami a chystají pro trať akční nabídky.

Melounově-antracitová novinka

Soukromý železniční dopravce RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha budou jezdit tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami, nabízí bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje.

Soupravu RegioJet tvoří lokomotiva od plzeňské Škody a vagony koupené od rakouských státních drah. Natřené jsou v melounově žluté barvě v kombinaci s antracitovou. Vagony, které rakouské dráhy provozovaly jako první třídu a prémiovou business class, vyjely v barvách RegioJetu jako jejich druhá třída. Vagony s luxusnější první třídou pak RegioJet nasadí od přelomu prosince a ledna. RegioJet od příštího roku začne převážet cestující i na Slovensku, a to mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem.

Kolik lidé zaplatí?

Cena základního jízdného mezi Ostravou a Prahou koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží činí u RegioJetu 420 korun. Jízdné prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun. Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce. Za 295 korun budou cestovat lidé využívající otevřenou jízdenku, kteří si online nebo textovou zprávou bezplatně rezervují místenku.

ČD nabízejí pro spoje na trati Praha - Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 Kč a s dražší In-kartou 50 za 219 Kč. Kromě RegioJetu chce Českým drahám na frekventované trase Ostrava - Praha konkurovat i společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Má v plánu vyjet na trať v prosinci 2012.

Autoři: ,