Na začátku roku 2010 si totiž podnik kvůli špatné komunikaci uvnitř firmy dohodl pevnou cenu za elektřinu u dvou různých firem, rozdíl pak musel doplatit. Informovaly o tom Hospodářské noviny (HN) ve své pražské příloze.
Smlouva s Českou spořitelnou z předloňského ledna měla dopravnímu podniku v letech 2012 a 2013 zajistit garanci pevné sumy, za niž dopravce elektrický proud v budoucnu koupí. Následně v dubnu 2010 podnik uzavřel smlouvu s Pražskou energetikou, čímž přestala být fixní cena smluvená s bankou pro podnik výhodná. Trvalo ale víc než rok, než dopravní podnik zajištění fixní ceny u spořitelny zrušil.
ČTĚTE TAKÉ: |
Dopravní podnik tak musel bance dorovnat rozdíl mezi dohodnutou cenou a tehdejší tržní hodnotou elektřiny. "Konkrétní dopad do hospodaření v roce 2012 bude 34,5 milionu a v roce 2013 pak 49,9 milionu," řekla HN šéfka ekonomického úseku pražského dopravního podniku Magdalena Češková.
Smlouvu s Českou spořitelnou podepsal v lednu 2010 Ivo Štika, který v té době odcházel z postu ekonomického ředitele. Jeho nástupce Martin Horák dnes tvrdí, že Štika o tomto kroku neinformoval nikoho z vedení podniku, píše deník. O podpisu kontraktu údajně nevěděl ani jeho energetický odbor.
Management firmy pak na jaře téhož roku dohodl fyzický odběr elektřiny s Pražskou energetikou.
Situaci se zabývají i zástupci magistrátu. "Záležitost bude předmětem hloubkové kontroly v dopravním podniku pod vedením krizového manažera Vladimíra Liche, respektive výboru pro audit," řekl HN pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Dopravní podnik je největší městskou firmou, ročně dostává z městského rozpočtu na provoz přes deset miliard korun.