Mezi chystanými úpravami jsou nové semafory na severojižní magistrále. Nově budou na křižovatkách s Jižní spojkou, ulicí Na Strži a Lounských, další dva na rohu Wenzigovy s Legerovou i Sokolskou ulicí na Vinohradech. Nový přechod se semaforem bude přes Legerovu na křižovatce s Rumunskou, který bude přímo proti chystanému výtahu ze stanice metra C I.P.Pavlova. Podle dokumentu bude nový semafor i na Liberecké ve směru do centra na křížení s Davídkovou. V prostoru u ústí ulice Jugoslávské na náměstí I.P.Pavlova vznikne nový přechod před tramvajovými zastávkami.
U Národního muzea na Václavském náměstí má být takzvaná muzejní oáza. Tady budou přechody přes magistrálu směrem k Vinohradské, další pak přímo před muzeem od kašny směrem k soše svatého Václava. "Dále bude umožněno přímé a bezpečné obousměrné napojení pro jízdní kola mezi Václavským náměstím a Vinohradskou ulicí s minimálními náklady," píše se v materiálu.
ČTĚTE TAKÉ |
V ústí Žitné ulice na Karlovo náměstí ubude jeden jízdní pruh a změní se řazení automobilů. Tato úprava je rovněž součástí první fáze revitalizace náměstí v roce 2014.
Město zároveň nechá prověřit další kroky, ke kterým by mohlo po zprovoznění tunelu Blanka dojít. Mezi nimi je zavedení dopravních opatření pro bezmotorovou dopravu na magistrále v úseku mezi Vyskočilovou a Hlávkovým mostem, kde odborníci posoudí, zda by tu mohl být pruh pro autobusy MHD a cyklopruh.
Zklidnění dopravy
Další uvažovanou možností je zklidnění dopravy na Malé Straně a na Smetanově nábřeží. Na Malé Straně by mohl být zrušen průjezd tranzitní dopravy z Újezdu na Klárov - byl by zakázán průjezd Valdštejnskou, Tomášskou a Letenskou. Odborníci by rovněž měli posoudit, zda je možné pro tranzitní dopravu uzavřít Smetanovo nábřeží. Obě lokality by měly být uzavřeny naráz, o uzavření pouze jedné z nich město neuvažuje.
Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Komplex měří 5,5 kilometru, jeho součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v Česku dlouhý zhruba 2,23 kilometru. Vybudování celého komplexu tunelů by mělo stát 36 miliard korun.