16. března 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Značková móda za zlomek ceny – vyberte
si mezi českými nákupními kluby

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Kabelka Luis Vuitton, ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kabelka Luis Vuitton, ilustrační foto | foto: Reuters
PRAHA Nákupní kluby nabízející značkovou módu se slevou jsou v Česku stále populárnější. Mají přes milion členů. Princip takových klubů je podobný – nabízí většinou oblečení drahých světových módních značek, a to obvykle se sedmdesáti až devadesátiprocentní slevou.

Tenisky Converse za necelých jedenáct stovek místo patnácti, kabelka Coccinelle levnější o 1600 korun nebo šátek Armani se slevou přesahující pět tisíc. K tomu dojem výjimečnosti podpořený nálepkou „privátní nákupní klub“. Na to slyší stále víc Čechů.

Internetové nákupní kluby v Česku, jako jsou Fashion Days, Stilago nebo Big Brands či I love sale, zažívají boom, nakupuje v nich už zhruba milion tuzemských zákazníků a další rychle přibývají.

Jak fungují nákupní kluby - klikněte pro zvětšení.

Značkové zboží v těchto klubech lze pořídit i méně než za polovinu obvyklé ceny. Například šaty Dolce & Gabbana se místo 12 600 korun dají pořídit za 5800, sluneční brýle Guess místo 3300 korun vyjdou na necelých čtrnáct stovek, pánské sako Calvin Klein za téměř devět tisíc korun se dá pořídit za 3500 a kabelka značky Ferré vyjde místo 5000 na tisícikorunu.

Přesto nejde o klasické slevové portály. Nákup není podmíněný tím, kolik lidí v e-shopu nakoupí, místo toho je nutné se na stránkách obchodu zaregistrovat e-mailem a heslem. Jakmile tak zákazníci učiní, získají přístup k časově omezeným slevám.

Hlad po značkách a slevách

A právě slevy na drahé značkové oblečení jsou to, co Čechy láká. Tržby jednoho z největších českých nákupních klubů Fashion Days, jehož vlastníkem je skupina MIH Allegro Group, za rok 2011 přesáhly 219 milionů korun, tržby konkurenčního klubu Big Brand se předloni pohybovaly kolem 84 milionů a dobře se daří i ostatním.

A důvod takové obliby? Touha po značkovém zboží na jedné straně, nedostatek peněz nebo snaha ušetřit na straně druhé. „Nákupní kluby zkombinovaly dva velké trendy posledních let – hlad po značkové módě, která dlouho bývala pro většinu lidí v Česku cenově nedostupná, a všudypřítomné slevy, které dnes již nejsou konkurenční výhodou, ale nutností,“ vysvětluje Jaroslav Zákravský, Country Manager společnosti Studio Moderna Fashion Group, která v Česku vlastní například nákupní klub Stilago.

ČTĚTE TAKÉ:

Ten má momentálně 540 tisíc registrovaných zákazníků z Česka, celkově v němale nakupuje přes tři miliony Evropanů.

Podobně mluví i manažeři dalších nákupních klubů. „Vzhledem k vývoji ekonomické situace na českém trhu, klesající reálné mzdě a růstu cen vlivem zvýšení DPH a inflace spotřebitelé hledají nové způsoby, jak ušetřit na oblečení a věcech do domácnosti. Na trhu můžeme vidět odliv zákazníků z tradičních kamenných obchodů a nárůst obratů v internetovém prodeji,“ vysvětluje marketingová manažerka nákupního klubu Fashion Days Lucie Andrýsková.

Ten prodává přes 600 světových značek a v deseti evropských zemích má přes tři miliony zákazníků. Jen v Česku jeho tržby v roce 2011 přesáhly 219 milionů korun.

Outletové zboží se zárukou pravosti

I přes to, že často nabízejí až 90procentní slevy, nákupní kluby tvrdí, že veškeré zboží je originální a že za originalitu značek ručí. „Vše z nabídky pochází buď přímo od konkrétních značek, nebo od jejich oficiálních distributorů, garantujeme tedy původ a originalitu každého výrobku,“ říká Jaroslav Zákravský z klubu Stilago a podobně mluví i ostatní.

„Že by nějaké naše zboží byl padělek, se stát nemůže. Naši nákupčí totiž ceny vyjednávají přímo se značkami. K těm dražším značkám pak přikládáme i certifikát pravosti,“ říká Andrýsková z Fashion Days a dodává, že nízké ceny jsou dány zejména tím, že jde často o rok až dva roky staré modely značek.

ČTĚTE TAKÉ:

Ne všechno zboží v nákupních klubech je ale levnější, než kdyby si ho zákazníci koupili přímo od výrobce, je proto dobré ceny předem porovnat.

Do karet nákupním klubům hraje i fakt, že se rok od roku zvyšuje podíl Čechů, kteří na internetu nakupují právě oblečení. „Ještě před třemi lety uvádělo módu jako nejčastější položku na internetu 36 procent lidí, loni už to bylo 43 procent,“ říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz