11. února 2011 11:23 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Známe nové logo Škodovky: sází na
dynamiku a eleganci - podívejte se

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 9Diskuse
Nové logo Škoda Auto (vizualizaci vytvořil podle informací z automobilky grafik LN) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nové logo Škoda Auto (vizualizaci vytvořil podle informací z automobilky grafik LN) | foto: Lidové noviny
PRAHA Černý kruh orámovaný chromem a uvnitř tradiční okřídlený šíp. Na autech bude chromované, pro další použití, jako na showroomech, prospektech a firemních papírech světle zelené. Žádný nápis, který by symboliku loga rozbíjel. Takové logo značky Škoda Auto spatřily tisíce prodejců včera v pražské O2 Areně.

Informace o podobě nové tváře největší české automobilky získaly Lidové noviny od jednoho z účastníků včerejší velkolepé předváděcí akce. Podle jeho popisu vytvořil pravděpodobnou podobu nového loga grafik LN Štěpán Korčiš. 

Čtěte více:


Obří večírek pro čtyři tisíce dealerů a obchodních zástupců z celého světa, na kterém vystoupila i hvězda světového formátu – americká zpěvačka Anastacia, připravila Škoda Auto na čtvrteční večer.

Současné logo Škoda:

Škoda auto - logo.

Na akci Škoda Auto představila i dlouho utajovanou podobu nového loga firmy. To podle dřívějších zpráv mělo být graficky blíže logu mateřského Volkswagenu. Oficiální premiéru nové tváře největší české firmy pak automobilka chystá až pro prestižní ženevský autosalon. V historii automobilky, která sahá až do roku 1895, je to v pořadí šesté logo.

"Nové logo je skutečně dynamické a v chromovaném provedení elegantní. Oproti dosavadnímu je o třídu výš," řekl LN jeden z dealerů. Jméno neuvedl, protože Škodovka striktně zakázala vynášení jakýchkoli informací ze čtvrteční show. Halu hermeticky uzavřela, nikdo nesměl mít mobil nebo fotoaparát, zpět je lidé dostali až po půlnoci po skončení show.

Firemní megaakce Škody Auto v O2 Aréně

Blíže koncernu
Nové logo Škodovky je nyní svou jednoduchostí na úrovni sesterských značek koncernu Volkswagen. Samotný Volkswagen má na vozech chromované VW na černém pozadí, Audi chromované čtyři kruhy, Seat chromované stylizované "S". Jediná Škodovka měla dosud logo "upovídané", s nápisem Škoda Auto, aby každý věděl, jaký vůz jej předjíždí. Polopatický nápis v logu svědčil o malé sebedůvěře značky.

Loga Volkswagenu, Audi a Seatu

Seat - logo.

Volkswagen - logo.Audi - logo

Nové logo je oprávněně sebejisté. Škodovky už nejsou v Evropě a v Asii raritou, ale běžnými vozy, za posledních deset let jich automobilka prodala šest milionů. Proto firma předpokládá, že nové zjednodušené logo už zcela jednoznačně identifikuje značku auta. Stejně, jako třeba trojcípá hvězda Mercedes, modrobílá šachovnice BMW, dva ovály ve tvaru písmene T Toyotu či vzpínající se černý kůň Ferrari.

Přehled všech logotypů používaných v minulosti

Škoda Auto - přehled všek používaných logotypů.
Zdroj: Škoda Auto           Klikněte pro zvětšení

Vedle nového loga se včera prodejci seznámili s novou malou škodovkou City Car, což je vůz menší než fabia na bázi koncernového modelu VW Up!. Vyrábět se bude v bratislavském závodě Volkswagenu jako volkswagen, škodovka i seat. Na český trh se malá škodovka dostane letos na podzim. Čtěte více: Škoda začne v Bratislavě s výrobou nového malého vozu v říjnu

Dalším modelem, který prodejci viděli, byl sedan A – Entry, představený jako Global concept. Na trhy by se měl dostat koncem roku 2012. Připomíná menší VW Jetta s uhlazenějšíém designem a ostrými linkami, dodávajícími vozu dynamický vzhled. Součástí show pro dealery z celého světa bylo i představení připravovaného faceliftu Škody Superb. Její uvedení na trh ale firma neupřesnila.

Šíp se změní
Příbuznost s mateřským koncernem Volkswagen měl podle informací, které prosákly z automobilky už v listopadu, naznačovat modrý kruh na obvodu loga. Právě modrá je totiž barvou VW. Určité sjednocení s používanou symbolikou koncernu je změna barvy symbolu okřídleného šípu z dosud tradiční zelené (která bude použita pouze ve verzi pro dokumenty) na stříbrnou.

V představené verzi, která se objeví přímo na automobilech, je však kruh na obvodu stejně jako šíp stříbrný. Tvar šípu se však změnil. Díky nižší výšce a aerodynamičtějšímu tvaru bude schopen "dosáhnout vyšší rychlosti", což má symbolizovat větší dynamiku.Tradiční zelená zesvětlala a přesunula se pouze na vedlejší varianty loga. Nápis Škoda Auto bude pod kulatým logem.

Ani stříbrná není náhodná. Logo VW se totiž vedle modré používají i ve stříbrné barvě, stříbrné je i logo Audi.

Jak vypadalo první logo dnešní Škody Auto

Nejstarší logo Laurin a Klement (1895 – 1905)Logo Slavia
(1895 – 1905)

Jízdní kola a motocykly vznikaly v mladoboleslavské strojní dílně pod značkou Slavia. Základ loga tvoří kolo doplněné o atribut lipových listů, které mají symbolizovat slovanské národy. Připojena byla i jména zakladatelů firmy
(Laurin & Klement), která se později stala hlavním motivem nového loga.

  • 9Diskuse


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.