Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Zpoždění letu ano, mezipřistání ne. Co lze reklamovat u cestovek?

Ekonomika

  7:00
PRAHA - Cestovní kanceláře ve svých prospektech slibují luxusní hotely, skvělou kuchyni a nejrůznější služby. Leckdy je však realita trochu jiná. S jakou reklamací máte šanci uspět? Neočekávané mezipřistání během letu reklamovat nelze, rušení nočního klidu sousedy v hotelu ano, lepší je však situaci řešit rovnou na místě, řekl serveru Lidovky.cz Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří České republiky.
Dovolená u moře - ilustrační

Dovolená u moře - ilustrační foto: Shutterstock

Zpoždění letu či nečekaná mezipřistání

Reklamovat zpoždění letu lze podle speciálních předpisů. Ty vymezují možnosti reklamace. Vždy záleží na tom, která společnost let provozuje, zda jde o let krátký, střední nebo dlouhý, jaké bylo zpoždění atd. Co se týká neočekávaných mezipřistání, bývají vynucena počasím nebo technickou závadou. Takové věci reklamovat nejde.

ČTĚTE TAKÉ:

Neodpovídající ubytování

Nedodržení slíbeného ubytování samozřejmě reklamovat jde a lidé by v tom měli být důslední. Právě v tom, jak své sliby cestovní kancelář dodržuje, se pozná dobrá od špatné. Pokud ale hotelový pokoj neodpovídá fotografiím v prospektech cestovní kanceláře a rozdíl je třeba například jen v dekoraci, to na reklamaci není. Pokud je ale rozdíl fatální (rozměr pokoje, situování, počet lůžek, vybavenost apod.), to reklamovat lze. Cestovní kanceláře by měly vědět, co prodávají a používat k propagaci odpovídající materiály.

Na pokoji nefunguje klimatizace, lednička či další technické vybavení

Klientovi bych doporučoval, aby se nejprve pokusil vše vyřešit na místě. Pokud se nepodaří vše vyřešit, je možno reklamovat. Je ale třeba mít důkazy.

Pokoj není uklizený

Doporučuji vše vyřešit ihned na místě. Takové věci se po zájezdu reklamují špatně.

Sousedé jsou rušní, nedodržují noční klid

Doporučuji řešit ihned na místě. Pozdější reklamace bude složitá.

K TÉMATU:

Zaplacená strava není chutná

Velmi složitá reklamace, protože chuť a vkus může mít každý klient jiný. Navíc může jít o lokální typ kuchyně, na který klient nemusí být zvyklý. Doporučuji se mnohem více zajímat o stravování při výběru dovolené.

Delegát se nevěnuje svým klientům

Doporučuji řešit ihned se svou cestovní kanceláří a nenechávat na pozdější reklamaci. Špatně se to dokazuje. Navíc, ví opravdu klient, jaké jsou povinnosti delegáta?

Klient musí na místě platit další poplatky, které nebyly zahrnuty do ceny zájezdu

Pokud o nich věděl od cestovní kanceláře předem, je vše v pořádku. Pokud o nich nevěděl a jsou nezbytné pro realizaci dovolené, je možno reklamovat.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!