Zpoždění letu či nečekaná mezipřistání
Reklamovat zpoždění letu lze podle speciálních předpisů. Ty vymezují možnosti reklamace. Vždy záleží na tom, která společnost let provozuje, zda jde o let krátký, střední nebo dlouhý, jaké bylo zpoždění atd. Co se týká neočekávaných mezipřistání, bývají vynucena počasím nebo technickou závadou. Takové věci reklamovat nejde.
ČTĚTE TAKÉ: |
Neodpovídající ubytování
Nedodržení slíbeného ubytování samozřejmě reklamovat jde a lidé by v tom měli být důslední. Právě v tom, jak své sliby cestovní kancelář dodržuje, se pozná dobrá od špatné. Pokud ale hotelový pokoj neodpovídá fotografiím v prospektech cestovní kanceláře a rozdíl je třeba například jen v dekoraci, to na reklamaci není. Pokud je ale rozdíl fatální (rozměr pokoje, situování, počet lůžek, vybavenost apod.), to reklamovat lze. Cestovní kanceláře by měly vědět, co prodávají a používat k propagaci odpovídající materiály.
Na pokoji nefunguje klimatizace, lednička či další technické vybavení
Klientovi bych doporučoval, aby se nejprve pokusil vše vyřešit na místě. Pokud se nepodaří vše vyřešit, je možno reklamovat. Je ale třeba mít důkazy.
Pokoj není uklizený
Doporučuji vše vyřešit ihned na místě. Takové věci se po zájezdu reklamují špatně.
Sousedé jsou rušní, nedodržují noční klid
Doporučuji řešit ihned na místě. Pozdější reklamace bude složitá.
K TÉMATU: |
Zaplacená strava není chutná
Velmi složitá reklamace, protože chuť a vkus může mít každý klient jiný. Navíc může jít o lokální typ kuchyně, na který klient nemusí být zvyklý. Doporučuji se mnohem více zajímat o stravování při výběru dovolené.
Delegát se nevěnuje svým klientům
Doporučuji řešit ihned se svou cestovní kanceláří a nenechávat na pozdější reklamaci. Špatně se to dokazuje. Navíc, ví opravdu klient, jaké jsou povinnosti delegáta?
Klient musí na místě platit další poplatky, které nebyly zahrnuty do ceny zájezdu
Pokud o nich věděl od cestovní kanceláře předem, je vše v pořádku. Pokud o nich nevěděl a jsou nezbytné pro realizaci dovolené, je možno reklamovat.