Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Zpravodajství v mobilu sleduje už pětina lidí

Média

  17:11
PRAHA - Zpravodajství v mobilním telefonu sleduje v Česku přibližně pětina internetové populace. Nejčastěji v mobilu sledují aktuality, počasí a denní domácí zprávy. Nejběžnějším způsobem sledování zpravodajství v mobilu je surfování na stránkách zpravodajských serverů.
Mobil (ilustrační foto)

Mobil (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Vyplývá to z průzkumu Mediaresearch, kterého se zúčastnilo 607 respondentů, o kterém informuje společnost na svých internetových stránkách.

Podle průzkumu sleduje zpravodajství v mobilním telefonu desetina dotázaných a dalších 12 procent jej sleduje méně často. Ti, kteří mobilního zpravodajství využívají, stráví jeho sledováním průměrně více než minutu a půl denně.

Zdroje mobilního zpravodajství jsou stejné jako na internetu. Nejpoužívanějšími zpravodajskými kanály jsou tedy mobilní verze serverů Novinky.cz a iDNES.cz, na třetím místě pak Aktuálně.cz.

Téměř polovina respondentů, kteří sledují zpravodajství v mobilu, považuje za logické platit za zprávy tvůrcům zpravodajského obsahu, tedy zpravodajským serverům.

Vyhrává nepřetržitá dostupnost
Za hlavní výhodu mobilního zpravodajství respondenti považují nepřetržitou dostupnost aktuálních informací. "Surfování v mobilu nahrazuje některým lidem 'klasické' připojení k internetu. Tito lidé chtějí být za všech okolností online, a pokud nemohou přijímat informace na počítači, používají mobilní zařízení," uvedl asistent PR a marketingu společnosti Mediaresearch Jan Mazal.

K největším nevýhodám zpravodajství v mobilu podle respondentů patří špatná čitelnost zpráv daná drobným písmem na malém displeji. Další uváděnou nevýhodou je nepřehlednost zpráv, která vyplývá z malého zobrazovacího formátu. Respondentům nevyhovuje také zkratkovitý a příliš stručný formát zpráv. Velmi často uvádějí jako negativum zpoplatnění těchto služeb, které podle nich nemají odpovídající hodnotu - spolu s nepohodlím při sledování je načítání zpráv příliš pomalé.

Společnost Mediaresearch se vedle marketingových a mediálních výzkumů zabývá zpracováním a analýzou dat či vývojem software.

Autor:

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat: 20 000 - 29 000 Kč