Návrh počítá s tím, že za dva roky budou moci letečtí provozovatelé získat povolenky na 97 procent emisí průměrně vypuštěných za rok mezi lety 2004 a 2006. Mezi lety 2013 a 2020 bude množství povolenek sníženo na 95 procent.
Podle Klause neproběhla ve sněmovně nad návrhem dostatečná rozprava a zákon by byl pouhou kopií směrnice EU. Podle Klause výsledné hlasování sněmovny dokazuje, že "dalším krokem k tomu, aby Česká republika přestala být suverénním státem".
"Parlament je pro tyto případy, které jsou dnes již velmi časté, pouhým formálním "hlasovacím strojem", který "aplikuje" směrnice EU," tvrdí Klaus. "Svým téměř jednomyslným hlasováním navíc dává demonstrativně najevo, že jinak hlasovat nemůže," dodává.
Návrh prošel sněmovnou relativně rychle vzhledem k častým obstrukcím. Poslanci jej přijali během dvou schůzí v rozmezí měsíce a půl.
Klaus neopomenul zpochybnit tezi o globálním oteplování, obchodování s emisními povolenkami je tedy pro něj zcela zbytečné. Podle Klause dále obchodování s povolenkami vytváří stínovou, netransparentní ekonomiku a v případě letectví povede až k zdražování letenek.
Dopravci již dříve uvedli, že to povede ke zvýšení jejich nákladů. Podle ministerstva životního prostředí by ale dopravci dostávali do roku 2020 zdarma 85 procent povolenek a nakupovali jen 15 procent.