13. března 2007 11:07 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Agenturám nestačí reklamní prostor v ČT

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 31Diskuse
Česká televize. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Česká televize. | foto: Reprofoto

PRAHA Zadavatelé reklamy a reklamní a komunikační agentura se spojili s cílem prolomit zákonný půlprocentní podíl reklamy na vysílacích časech. Tvrdí, že to ohrožuje hospodaření ČT a vede ke zdražení reklamy.

Podle členů přípravného výboru nového sdružení je současný televizní trh nestandardní a deformovaný, ovládaný duopolem komerčních televizí.

Sdružení si podle ní klade za cíl zvrátit současný trend snižování reklamního limitu ČT. Množství reklamy na ČT bylo až do konce roku omezeno na procento vysílacího času, od ledna se toto množství snížilo na polovinu.

Od ledna příštího roku se reklama z programu ČT až na výjimky vytratí zcela. Se snižováním prostoru pro reklamu zároveň stoupají koncesionářské poplatky, které se příští rok zvýší o 15 korun proti současným 120 korunám.

Půlprocentní limit
"Jsme přesvědčeni, že snížení reklamních časů ČT na půl procenta a jejich následné úplné zrušení přinese rozpad standardního tržního mechanismu na TV scéně a zvýšení cen reklamy," uvedl předseda přípravného výboru sdružení Jiří Mikeš, který byl dříve letitým předsedou Asociace komunikačních agentur (AKA) a nyní působí jako pedagog na katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické v Praze.

"Vyšší cena reklamy se následně promítne do růstu cen výrobků i do strategií inzerentů. Sdružení chce alespoň částečně eliminovat hrozící deformaci trhu s reklamou a její dopady na celou ekonomiku České republiky," dodal Mikeš.

Průběžné snižování reklamy v ČT a navyšování poplatků schválil parlament v roce 2005. Reklamu tehdy zákonodárci omezili i kvůli tomu, aby se na jejím vysílání mohly více podílet také nové digitální televize. Jejich rozjezd se ale nyní opožďuje.

Lidovky.cz, ČTK
  • 31Diskuse