Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Albert odmítl Babišovo pečivo, nabídne jen regionální výrobky

Slovensko-cest

  16:34aktualizováno  18:05
PRAHA - Obchodní řetězec Albert bude od středy nabízet nejprodávanější čerstvé pečivo jen od regionálních dodavatelů. Rohlíky, housky a chléb Šumava tak do prodejen již nebudou dodávat dva největší čeští výrobci, pekárny United Bakeries a Penam.

Prodejna Albertu foto: Lidovky.cz

Pekárny United Bakeries a Penam mají v současné době asi třetinový podíl na trhu s pekařskými výrobky. V obchodních řetězcích se prodají zhruba dvě třetiny čerstvého pečiva v zemi.

Supermarket změnu, která začne platit ve všech 282 prodejnách Albert od středy 10. října, zdůvodnil stoupající oblibou regionálních dodavatelů pečiva. "Naši zákazníci mají své oblíbené místní pekaře a jejich výrobky chceme nabízet i v našich prodejnách," uvedl manažer prodejen Albert Milan Mrázek.

ČTĚTE TAKÉ:

Reakce společnosti Penam:

"Rozhodnutí našeho významného obchodního partnera respektujeme, bližší důvody tohoto rozhodnutí zatím nechceme komentovat," reagoval na oznámení Aholdu výkonný ředitel společnosti Penam David Huzlík. Skupina podle něj i nadále dodává čerstvé nebalené pečivo do obchodních řetězců Billa, Penny Market, Tesco, Globus, COOP, Spar a Kaufland. "Dodávky čerstvého pečiva garantujeme v rámci celé ČR, a to díky našim pekárnám v jednotlivých regionech," podotkl.

Dvě největší pekárny budou do Alberta i nadále dodávat balený chléb, jemné pečivo či některé výrobky privátních značek.

Regionální výrobci pečiva dodávali dosud do prodejen Albert spíše krajové speciality a doplňkový sortiment pečiva, a rozšiřovali tak standardní nabídku největších dodavatelů, pekáren United Bakeries a Penam.

"Denně je potřeba dodat na každou prodejnu desítky přepravek. Zajistit lokální pekaře, kteří budou schopni dodávat v požadovaných časech dostatečné množství zboží, nebylo úplně jednoduché, nakonec jich máme téměř 30 pro všech našich 282 prodejen," dodal Mrázek.

Zákazníci si všímají původu

Poptávka části nakupujících po místních produktech v poslední době roste. Obchodníci proto začínají na tento trend reagovat a menší regionální dodavatele, které donedávna přehlíželi, sami vyhledávají.

Svaz obchodu a cestovního ruchu a ministerstvo zemědělství se v polovině srpna dohodly, že obchodní řetězce začnou na svých regálech viditelně označovat produkty vyrobené v těch regionech, v nichž se nachází prodejna.

Zda takto zboží označí, záleží na obchodníkovi. Podle prezidenta SOCR Zdeňka Juračky zájem o projekt předběžně projevila většina v tuzemsku působících obchodních řetězců.

Babiš české pekárenství zatím neovládne

Plán majitele pekáren Penam podnikatele Andreje Babiše koupit United Bakeries nedávno zhatil slovenský Protimonopolní úřad (PMÚ), který fúzi v červenci nepovolil. Proti rozhodnutí byl podán rozklad.

Podnikatel, jeden z nejbohatších Čechů, miliardář Andrej Babiš.

Majitelé United Bakeries ale mezitím odstoupili od smlouvy a svůj krok odůvodnili právě chybějícím rozhodnutím PMÚ.

Český antimonopolní úřad přitom předtím Babišovu Agrofertu transakci povolil pod podmínkou, že odprodá čtyři pekárny. Původně měla skupina mít 25 pekáren.

Autoři: ,

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...