Prodejna je vybavena schránkami, které obslouží 80 procent sortimentu, včetně velkých televizí. Alza.cz prodejnu ve středu prezentovala novinářům.
Obchod, který vychází z úspěchu tzv. Alzaboxů, obslouží až 1000 zákazníků za den. V místnosti o ploše 60 metrů čtverečních jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu.
Alza.cz zažila rok rekordů. Za den prodal ‚mimozemšťan‘ zboží za 200 milionů |
Zákazník si na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží. Po zaplacení kartou či on-line se mu otevřou prosklené dveře do místnosti s boxy. Na podlaze se rozsvítí světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.
Naprosté soukromí a neomezená otevírací doba
„Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment,“ uvedl ředitel expanze Alza.cz Jan Moudřík.
Nakupování má být v nové prodejně extrémně rychlé, bez front a s neomezenou otevírací dobou. Alza v prodejně také testuje promítání hologramů pro informování zákazníků.
Největší český internetový obchod Alza.cz letos očekává překonání hranice tržeb 20 miliard korun, předloni tržby dosáhly rekordních 17,4 miliardy korun. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru, nicméně daně platí firma v Česku.