Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Audi A6: sportovní i komfortní auto

Ekonomika

  12:28
Nové Audi A6 chce spojit komfort se schopnostmi sportovnějších aut. Jistě, jsou to protiklady. Pomáhá mu ale vyspělá technika, díky níž může být každý kus trochu jiný.

Audi A6 foto: Audi

Audi A6 není vylepšením stávající verze, jde o nově vyvinutý vůz. Používá hybridní konstrukci kombinující hliník s vysokopevnostní ocelí a ve srovnání se svým předchůdcem zhubl o 30 kilogramů.

Audi A6 3,0 TDI S tronic

Rozměry: 4915x1874x1455 mm Zavazadlový prostor: 530 l Hmotnost: 1795kg
Motor: vidl. 6válec, turbod., 3,0 l Výkon: 180 kW (245k)
Zrych. na 100 km/h: 6,1 s
Nejvyšší rychlost: 250km/h Komb. spotřeba: 5,9 l / 100km Cena: 1 324 400 Kč

Kolik se toho změnilo, poznáte hned, jak nastoupíte. Interiéry jsou silnou stránkou značky a tento vnitřek by nevypadal nemístně ani v limuzíně nejvyšší třídy. Kvalitní, perfektně zpracovaný a technicky vyspělý.

Stejně jako větší modely A8 a A7 může mít i A6 malou plošku rozeznávající písmena a číslice, na niž píšete prstem při zadávání cílů do navigace nebo čísel telefonu.

S počítači má ale A6 společného více. Třeba automatická převodovka spolupracuje s mapami navigace a nepřeřadí na vyšší stupeň, když se auto blíží k pomalejší zatáčce. Audi A6 je navíc jedním z nejprostornějších aut své třídy.

To samé šlo napsat již o minulé generaci tohoto vozu. Ta nová by se však měla posunout mezi nejlépe jezdící auta vyšší střední třídy. Audi A6 totiž nikdy nebylo tak komfortní jako konkurenční mercedes ani hbité jako jeho rival od BMW. Nová A6 jde proto na věc vychytrale: vyčerpávající nabídkou.

Kromě standardního odpružení nabízí hned dva snížené podvozky a adaptivní pneumatické pérování. Každý si vybere, co je mu libo. Zkoušené auto mělo příplatkové vzduchové odpružení a obří, dvacetipalcová kola, která jej dokonale prověřila.

Elegantní interiér Audi A6.

I s tak nízkými pneumatikami bylo auto překvapivě komfortní, přitom sebejisté v zatáčkách. Pomáhal mu vyspělý pohon všech kol a také další příplatek – za zadní diferenciál, který pod plynem tlačí auto do zatáček přenesením větší síly na jeho vnější zadní kolo.

Precizní řízení
Řízení má nyní elektrický posilovač a je opravdu precizní, ale působí stále trochu synteticky. Navíc do něj nepříjemně zasahuje příplatkový asistent udržení v jízdním pruhu, kupodivu nevypínatelný.

Tohle auto bylo stvořeno k rychlému pohodlnému cestování, jež zvládá výtečně. Je tiché i s naftovým motorem, který Audi skvěle utlumilo.

V Česku se nejlépe prodává A6 s třílitrovým turbodieselem, nyní spřaženým se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řadí rychle i hladce a umí využívat masivní točivý moment motoru 500 Nm dostupný již od 1400 otáček. Tato kombinace nabízí rychlé cestování při rozumné spotřebě kolem sedmi nebo osmi litrů.

Audi A6 se hodně zlepšilo. Je skvěle zpracované, prostorné, technicky vyspělé, komfortní i schopné. Autem pro nadšence sice stále není, ale to, co má, dělá skvěle.

Autor:

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...