Diskuze
Auto na frajeření u zásuvky? Jak obstála Tesla jako rodinný vůz na trase Praha – Paříž
Děkujeme za pochopení.
Kdo má ty peníze a uvěřil masivní propagandě o ekologické čistotě elektroaut, tak ať platí. Lež a podvod na čtyřech kolech pro bohaté zelené demagogy.
J. Florián
komu se nechtějí počítat náklady na cestu http://schweitzer.cz/dpp/
Nevděční Čeští rejpalové. On vás ještě Brusel naučí lásce k elektroautům.
Spotřební daně, příspěvky na OZE, kvoty, limity, omezení a dotace dokáží divy !
@Jurax - to je presne to, o co tu jde. Muze byt, ze na elektrinu to jezdi o trosku levneji nez na naftu, ale vzhledem k cenam baterii, ktere v tom aute jsou, se to nikdy nemuze zaplatit.
J. Jurax
No, na 2200 km dlouhou cestu mi Octavia 1,4 TSI vezme cca 160 litrů po cca 32 korunách za litr. Tedy 5120 Kč.
Měla-li ta Tesla spotřebu 25 kWh na 100 km, pak by to bylo, pak na 2200 km by to bylo 550 kWh.
V článku psáno "Rychlodobíjecí stanice podél hlavních tahů západní Evropy už prodávají elektřinu běžně i za částky kolem 20 korun za kilowatthodinu, tedy až za trojnásobek toho co Tesla." Tedy kdybych počítal pro Teslu 7 korun za kWh, bylo by to za energii cca 3850 Kč.
Moje Octavia stála půl miliónu, ta Tesla je za milióny tři. Na kilometr jízdy ta Tesla ušetří na těch 2200 kilometrech asi 60 haléřů. Těch 2 a půl milionu rozdílu by se zaplatilo po cca čtyřech miliónech ujetých kilometrů. Pokud se ovšem elektřina v nabíjecích stanicích nepodraží.
J. Brožek
S Octávií 2.0 TDI se vejdu do 4 tisíc za celou cestu. Tedy stejně nebo levněji, než za elektřinu. A úspora času je úspora času - 3 hodiny na jednu cestu - 6 hodin celkem, které nemusím strávit na cestě a můžu je věnovat něčemu jinému. To se docela hodí.
A co bude zimě, za silných mrazů? Zejména na dálnici D1?
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/zimni-tragedie-na-d1-sci-fi
P. Grigar
..a co by jako mělo být, v dobách globálního oteplení ?! Otevřou si okýnko.. samozřejmě elektricky a už ho nezavřou.. elektricky. A umrznou.
P. Grigar
.. pořád se jaksi taktně zamlčují náklady na vybudování kapacitně dostačující sítě pro dobíjení elektromobilů. Současné pořizovací náklady takového autíčka jsou mimo možnosti většiny lidí. V mé "sociální bublině" neznám nikoho, kdo by si cosi takového pořídil z příjmu fyzické osoby ze závislé činnosti(přesná definice pro ty šťouraly, kterým by mohlo býti nejasno..). Pro firmy mohou být dotované elektromobily finančně zajímavé. Proto, ač nerad, musím připomenout jeden citát.
„Luxus bohatých je zaplacen bídou chudých.“
Franz Kafka
tak dobre - budeme chvli pocitat.
Auto mi zere asi 10, kdyz to moc nehonim. Na 2200 tudiz sezere 220 litru. Netusim, kolik stoji nafta v Nemecku, budeme pocita 1.50. To je 330 euro. Neni to malo. Ovsem kolik ze sezrala ta bozska Tesla? 3-4 kKcs? To je 75-100 euro. Ok, je to ctvrtina. Ale ve stejnem clanku se pise, ze Tesla ma dotovane nabijecky, ze normalne nabiti stoji 20Kcs za kWh. Jestlize to zere 25kWh/100km, tak je to 20 euro na 100km. Ja jezdim se skoro tritunovym autem za 16. Lehky auta stylu Tesla, ale ta, co maji normalni motor a prihradky na napoje zerou polovinu.
Takze kde je ta vyhoda? A jestli nekdo chce blabolit o ekologii, stale jeste se vetsina elektriny vyrabi z uhli! A nejekologictejsi jaderne elektrarny se odstavuji.
Vzadu pak není ani kapsa na opěradle, ani držák nápojů.... jestli to nebude spíše tím, že ti "nepraktičtí" Amíci se prostě najedí a napijí v bistru u každé pumpy, než by riskovali pobryndaný a zadrobený interiér. ;)
J. Nový
Jééé a já myslel že si jídla kupují přímo z aut. Nebo to je jen sci-fi z filmů?