Loni v Las Vegas vyjel do ulic první autonomní autobus. Tehdy to nedopadlo nijak slavně, protože během hodiny naboural. S příchodem nového roku se do reálného provozu vydaly dva mikrobusy také v hlavním švédském městě. Trasa autobusů je dlouhá pouze 1,5 km a vůz jezdí maximální rychlostí 24 km/h. Testovací jízdy v reálném provozu budou trvat několik měsíců. Pokud se osvědčí, tak by se autobusy ve Stockholmu mohly dostat i na další trasy.
Samořídící vozy na letišti
Druhé největší londýnské letiště Gatwick bude první letiště v historii, kde se budou prohánět autonomní autobusy. Zkušební jízdy by měli využívat zaměstnanci, kteří se budou po letišti přepravovat.
První oběť samořiditelného vozu. V Arizoně testovací vůz Uberu srazil ženu, nehodu nepřežila |
„Tato zkouška je jen počátkem. Bude zapotřebí mnohem více výzkumu, ale nakonec by to mohlo být začátkem rozsáhlého používání autonomních vozidel na letištích po celém světě. Nová technologie je účinnějším způsobem řízení vozidel a může vést ke snížení počtu vozidel, emisí a souvisejících nákladů,“ řekl Cathal Corcoran, ředitel informačního agenta na letišti Gatwick.
Letiště Gatwick v loňském roce přepravilo 45,6 milionů cestujících, využilo jej 56 leteckých společností. Gatwick je tak velice využívané místo, kde se 24 hodin denně pohybují pasažéři, letadla a vozidla.