"Výrazně by tak vzrostly náklady na provoz vlaku, které by museli platit cestující v podobě výrazně dražší jízdenky, nebo České dráhy. Proto tento speciální spoj v letní sezóně 2010 nepojede," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Ztrátu při současných cenách jízdenek a pouhých deseti jízdách odhadl na pět milionů. Loni vlak jezdil od konce června do začátku září denně. Autovlak z Prahy do Splitu dráhy provozovaly od roku 2003 jako zvláštní spoj s týdenní frekvencí.
V roce 2006 tento spoj zrušily a v nové podobě jej znovu zavedly v roce 2007, tentokrát jako pravidelný každodenní rychlík, na který doplácejí veřejné rozpočty. V roce 2008 vlak přepravil 956 automobilů a motocyklů, loňská čísla dráhy nezveřejnily.
Chorvatsko je dlouhodobě nejoblíbenější prázdninovým cílem Čechů. Každoročně sem míří statisíce českých rekreantů, dvě třetiny Čechů se na Jadran dopravují vlastním vozem.
Autovlak na Jadran letos nevyjede, za jednu cestu by prodělal půl milionu
PRAHA -
České dráhy letos nebudou vypravovat letní autovlak Jadran z Prahy do Splitu. Důvodem prý je rozhodnutí maďarských a chorvatských železnic, které odmítly na vlak přispívat. Veškeré náklady by tak hradily České dráhy.
Změny na spořicích účtech: banky v posledních týdnech zahýbaly s úroky z vkladů. Co se dá ještě letos čekat?
Armáda tvoří registr potenciálních branců. Speciální systém má zmapovat, kdo by byl schopen bránit Česko
Za návrat černého kašle mohou i nové vakcíny, říká virolog. Upozorňuje také na vliv migrace z východu
Cíl útoku: Moskva. Teroristé Islámského státu se upnuli na Rusko, jsou z nich nervózní i tálibánci
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!