Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Babiš: Ochrana klimatu nesmí zničit český průmysl. Elektromobily jsou krok k jeho konci

Česká republika udělá maximum k ochraně klimatu, nemůže se to ale stát způsobem, který zničí její průmysl. Před odletem na neformální summit 27 zemí EU v rumunském městě Sibiu to ve čtvrtek novinářům řekl český premiér Andrej Babiš. Za konkrétní „krok k začátku konce automobilového průmyslu v Evropě“ považuje přitom jednoznačně elektromobily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 5. 2019 14:40

Je lepší Bach, nebo Vlach?

Elektromobily dle mého názoru zcela nenahradí auta se spalovacími motory (a naopak). "Benziňáky" a elektromobily budou existovat vedle sebe. Jak klasický automobil, tak elektromobil se hodí každý pro něco jiného. Elektromobil pro kratší pojíždění do zaměstnání a nákupy, auto se spalovacím motorem na delší cesty.

0 0
možnosti

10. 5. 2019 18:49

Elektromobily jsou naopak šance na velkou změnu. My samozřejmě nebudeme lídry - to nikdy nejsme. Pokud výroba elektromobilů zahubí velkoprodukci spalovacích motorů a převodovek, neznamená to nic jiného, než že bude posílena výroba chemická a elektrotechnická. Jinak auta budou z plechu pořád...

0 0
možnosti

24. 5. 2019 14:31

Nebyl bych si pane Víte tak jistý tvrzením, že: " auta budou z plechu pořád" Už "legendární" Trabant měl mnoho dílů z duroplastu. A dnešní kompozitní materiály jsou o něco dále.

0 0
možnosti

J. Jurax

10. 5. 2019 14:16

"Vývoj elektromobility je podle ředitele českého Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla jedním z hlavních směrů vedoucích k čisté mobilitě a lepší ochraně životního prostředí, což EU potvrdila schválením nařízení stanovujícím emisní normy CO2 pro následující dekádu. „Tato regulace již dnes klade velké nároky na finální výrobce i dodavatelský řetězec, český automobilový průmysl však udělá vše proto, aby se k těmto emisním limitům v požadovaném čase přiblížil. Jedině kvalitní spolupráce vlády, firem z autoprůmyslu a dalších zainteresovaných stran rozhodne o konkurenceschopnosti a úspěchu naší ekonomiky v relativně blízké budoucnosti,“ podotkl Petzl. "

Takže jinými slovy eurozelená ideologie opět zvítězila nad rozumem a EU učinila další krok k poškození evropského autoprůmyslu.

A elektromobilita je čistá s výfukem v elektrárně.

0 0
možnosti

10. 5. 2019 18:38

Ano, ten výfuk v elektrárně je ve všech případech lepší, než pod okny. Navíc mnohem čistší.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 21:36

To je zase v diskusii "expertov", ktorí si o obnoviteľných zdrojoch nikdy nič neprečítali, ale chytrí sú jak rádio.

Nie som fanatik do obnoviteľných zdrojov, len sa snažím používať vlastnú hlavu, a nie kecy kadejakých fiktívnych "expertov" na všetko.

Takže pár jednoducho overiteľných faktov: na Zem dopadá takmer 10.000 krát viac slnečnej energie než sú energetické potreby ľudstva. Okrem toho máme priamo na Zemi ďalší - prakticky nekonečný zdroj energie. A to je teplo pochádzajúce zo zemského jadra. To je zo železa, neustále sa pomaly otáča a trie o vrstvy nad nimi, čím sa stále a stále generuje teplo. Čím hlbšie sa ide do hĺbky, tým viac stúpa teplota. Ak sa pozriete na účty svojej domácnosti, za čo platíte najviac (nerátam pohonné hmoty)? Za teplo v podobe topení či teplej vody. Už teraz existujú tepelné čerpadlá, ktoré na 1 kWh elektrickej energie dokážu dodať ekvivalent 3-4 kWh tepla.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 21:39

Takže povedať, že obnoviteľné zdroje sú nezmyslom, je znakom absolútnej neznalosti elementárnych poznatkov súčasnej vedy.

Nedá mi nespomenúť klasický citát, ktorý sa dá pekne použiť aj na tých, čo odmietajú obnoviteľné zdroje energie: Niektorí to robia z vlastnej blbosti a iní za cudzie peniaze.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 21:21

"Za konkrétní „krok k začátku konce automobilového průmyslu v Evropě“ považuje přitom jednoznačně elektromobily."

Tak toto je zďaleka najhlúpejší výrok Andreja Babiša počas jeho pôsobenia v politike. Krátke vysvetlenie:

Európa nie je izolovaný ekonomický ostrov. Je súčasťou WTO (Medzinárodnej obchodnej organizácie) a keď chce svoje výrobky exportovať, tak na oplátku musí umožniť importovať výrobky z krajín mimo Európy.

Predstavme si, že by v EÚ neexistovali žiadne prísne predpisy na emisie a výrobcovia áut by si tu žili ako vo vatičke. Čo by sa stalo o pár rokov? V Číne by zdokonalili výrobu elektromobilov a tieto by dokázali predávať za cenu spaľovákov. Číňania sa už viackrát pokúsili presadiť sa na trhu EÚ, ale zatiaľ vždy bezúspešne. Je prirodzené, že na dobytie európskeho trhu by sa snažili využiť elektromobily. Nie je ťažké si predstaviť, aký by bol vývoj, keby Čína zaplavila Európu elektromobilmi za cenu spaľovákov. O spaľováky by rapídne klesol záujem.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 21:27

Komu by potom európske automobilky predávali svoje autá? Väčšina Európanov by prešla na elektromobily - už len kvôli podstatne lacnejšej prevádzke. Do Číny, ktorá je pre väčšinu európskych automobiliek teraz najväčším trhom, by to tiež nešlo. Tam by v tej dobe boli spaľováky veľmi znevýhodňované.

Katastrofou a koniec výroby áut v Európe by bola práve táto situácia - keby európski výrobcovia zaspali dobu. Niekoho možno napadne, že by sa jednoducho na autá z Číny uvalili vysoké clá. Lenže to by moc nevyriešilo - Čína by uvalila clá na európske výrobky. Podobná situácia by bola s elektromobilmi z USA, hlavne Teslou. Len ťažko by EÚ vo WTO obhájila vysoké dovozné clá na elektromobily z krajín mimo Európy.

Skrátka žijeme v globalizovanom svete. Neberiem to ako výhodu ani nevýhodu, ale ako prostý fakt. Kto sa včas neprispôsobí, jednoducho zahynie.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 16:07

Není jediný důvod, proč by měl být český průmysl zničen. A už vůbec není důvod řídit se předpotopní představou pana premiéra o fungování světa.

Už dnes existují k přírodě šetrné technologie na získávání energie, péči o půdu, udržení vody v krajině. Bohužel vládnoucí tyranosauri je podporovat nebudou, přišli by o kšefty.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 19:53

kdyby hloupost nadnášela tak vy jste jako meteorologický balón, pohybujete na hranici stratosféry. Každá nová technologie je dnes násobně dražší než ta stará.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 13:54

Na miste by bylo postavit jeste tak 20 bloku JE. Az energetika v Nemecku zdechne, tak jim muzeme draze prodavat.

0 0
možnosti

J. Novák 768

9. 5. 2019 13:27

Tímhle článkem ovšem tomu "Babišovo pisálkovi, co dostal za úkol pomluvit elektrická auta", moc nepomohli. :-P

0 0
možnosti

J. Novák 835

9. 5. 2019 13:04

Pokud pujdou do utlumu spalovaci motory, nebude potreba repka, nebude Andrejuv byznys. Nezerte mu ty kecy

0 0
možnosti

24. 5. 2019 14:58

Nedomyslel jste to pane Nováku do konce!

Z řepky už nebude potřeba složitě vyrábět metylester do aut, ale bude se přímo řepkovým olejem topit v elektrárnách :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))

0 0
možnosti

9. 5. 2019 13:00

Andrej Babiš zase něco nechápe... Jádro prostě není obnovitelný zdroj, potřebuje palivo, které se musí vytěžit a zpracovat. Navíc doteď nevíme, co udělat s tím vyhořelym.

Takže jádro ti nikdo neuzná, dotace na čestný slovo ti taky nikdo nedá a slušně se chovat a nelhat už tě taky nikdo nenaučí.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 13:54

Ve vyhorelem palivu je porad dost energie na pouziti v jinych reaktorech. Jadro je porad to nejlepsi co mame.

0 0
možnosti