Celkové tržby společnosti klesly o 2,5 procenta, poprvé za posledních šest čtvrtletí však překonaly očekávání analytiků.
Tržby z prodeje samotných panenek Barbie se ve čtvrtletí propadly o čtrnáct procent. Dívky totiž stále více vyhledávají elektronické hračky, počítačové tablety nebo hračky na motivy populárních filmů, jako byl třeba animovaný snímek Ledové království od studia Disney.
Lego těží z úspěchu filmu. Jeho hrdinové jdou na dračku a zvýšili zisk |
Panenky Barbie se na celkových tržbách Mattelu podílejí zhruba čtvrtinou. Společnost se nyní snaží podpořit své tržby novými produkty.
Loni v dubnu například převzala kanadskou firmu Mega Brand za zhruba 460 milionů dolarů (téměř 12 miliard korun). Vstoupila tak na rychle rostoucí trh se stavebnicemi z kostek, kterému dominuje dánská firma Lego.
O zlepšení hospodářských výsledků Mattelu nyní usiluje nový generální ředitel Christopher Sinclair, který začátkem tohoto měsíce v čele podniku nahradil Bryana Stocktona.
„Příliš pomalu jsme reagovali na rychle se měnící technologické a konkurenční prostředí,“ uvedl Sinclair po zveřejnění čtvrtletních výsledků.
Vnadná a dlouhonohá dáma. Před 55 lety vzbudila poprask panenka Barbie |
„Začínáme však u klíčových značek dosahovat pokroku a já věřím, že provádíme změny potřebné k zajištění lepších výsledků v budoucnosti,“ dodal. Upozornil nicméně, že letos bude mít na tržby i zisky Mattelu negativní dopad silný kurz amerického dolaru.
Akcie podniku v uplynulý rok ztratily více než třetinu své hodnoty. Po zveřejnění překvapivě vysokých čtvrtletních tržeb však jejich cena stoupla o téměř sedm procent.