Podle AAA Auto není výsledek prezentovaný v časopisu dTest objektivní a je tendenční. Společnost podle časopisu v reklamě nabízí nejen slevy na vozy, ale ke každému autu navíc i příspěvek na dovolenou nebo peníze v hotovosti. Podle zjištění dTestu v podmínkách na webových stránkách ale tyto výhody firma zákazníkovi poskytuje jen v případě, že si zároveň vezme úvěr. O něm ale už další podrobnosti nejsou, uvedl poradce dTestu Miloš Borovička.
ČTĚTE TAKÉ: |
Podle AAA Auto ale více než 50 procent zákazníků přichází se zájmem o koupi vozu na splátky. "Z tohoto důvodu zvýrazňujeme cenu, která se týká financování. Zákazníci mají možnost si vybrat z nabídek až pěti partnerů a z několika produktů, který každý nabízí," uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka firmy Karolína Topolová. Zároveň vždy u každého vozu uvádíme i cenu při jednorázové platbě v hotovosti či bezhotovostním převodem, dodala.
Klamavá obchodní praktika
Podle Borovičky ale společnost ani přes vyžádání neposkytla informace o financování e-mailem. "Cílem bylo přimět klienta k návštěvě pobočky. K tomu byla využita protizákonná klamavá obchodní praktika, kdy po telefonu prodejce tvrdil, že výhodná nabídka téhož dne skončí a nebude se opakovat," popsal praktiky společnosti Borovička.
Firma se odvolává na stanovisko ministerstva průmyslu a obchodu, které konstatovalo, že společnost zákon neporušila. "O nezákonnosti obchodních postupů jakékoliv společnosti může rozhodnout pouze nezávislý soud nebo správní orgán, k čemuž nedošlo," sdělila Topolová.
Borovička poukazuje i na to, že prodejce aut ani poskytovatel úvěru nedávají zákazníkům předsmluvní informace a že prodejci je na pobočkách přesvědčují o "výhodnosti i velmi nevýhodných úvěrů". Borovička jako příklad uvedl nabídku na úvěr z inzerované ceny auta 233.333 korun. "Po sečtení všech splátek dospěli k výsledné ceně 764.000 Kč bez pojištění. Po delším smlouvání zněla poslední nabídka úvěru, tentokrát bez 'slevy', na 520.000 Kč. V ceně bylo zahrnuto i pojištění," popsal svou zkušenost s nákupem vozu u AAA Auto Borovička.
"Údaje o RPSN (roční procentní sazba nákladů) podle zákona samozřejmě poskytujeme v rámci tzv. předsmluvní informace ve fázi přípravy podkladů pro uzavření smluv, a to jak ústně, tak i písemně. Nemůžeme komentovat postup externích finančních partnerů," uvedla firma.