1. června 2007 14:09 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Billa má ambice v ČR dále expandovat

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 10Diskuse
Supermarket Billa. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Supermarket Billa. | foto: Reprofoto

PRAHA Obchodní řetězec Billa má ambice stát se jedničkou mezi supermarkety. Díky tomu, že převzal 97 obchodů Delvita zvýšil počet svých tuzemských prodejen na 180. V Česku plánuje další expanzi. Zaměřit se chce především na menší města.

V následujících letech chce Billa v Česku otevřít několik desítek nových prodejen a její vedení při upevňování pozice na tuzemském trhu nevyloučilo ani nákup konkurenčních obchodů.

Generální ředitel společnosti Billa ČR Jaroslaw Szczypka řekl, že Billa v příštích pěti letech otevře v ČR sedm až osm nových prodejen ročně. "Zaměříme se na regiony, kde Billa ani Delvita zatím nepůsobí. Půjde zejména o města se zhruba 5000 obyvateli," uvedl Szczypka, podle kterého dnešní akvizice 97 supermarketů Delvita nebude mít na rozvojové plány Billy žádný vliv.

Billa by se měla v roce 2008 díky převzetí Delvit a otevření nových prodejen stát jedničkou mezi českými supermarkety, říká Jan Kunatha ze společnosti REWE Group, do které supermarket patří. Vyšší počet supermarketů než Billa nyní v Česku provozuje obchodní řetězec Ahold, který na konci loňského roku měl 244 prodejen Albert.

Obchodní řetězce se nyní zaměřují na menší města
Podobně jako Billa se v poslední době na menší města začaly zaměřovat i ostatní obchodní řetězce, protože velká města jsou již obsazena. "Dojde k rozvoji nových formátů, zejména menších prodejen. Expanzí mezinárodních společností je totiž zatím málo pokrytá oblast menších obcí pod 5000 obyvatel a také vnitroměstský prostor," upozornil analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.

REWE Group loni mezi deseti největšími obchodníky v Česku patřilo s odhadovanými tržbami 25,8 miliardy korun páté místo. Z této částky připadlo 17,3 miliardy korun na sesterské Penny Markety. První příčka loni podle předběžných údajů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod patřila skupině Schwarz (43,5 miliardy korun), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Delvita byla až desátá a její odhadované tržby v roce 2006 činily 8,8 miliardy korun.
ČTK, Lidovky.cz
  • 10Diskuse