Na zbývajících třech modernizovaných úsecích D1, na nichž dělníci také pracují od loňska, šéf ŘSD neshledal závažná pochybení ani zdržení. Na nich by práce měly být dokončeny v letošním roce.
Úsek mezi 153. kilometrem dálnice u Lhotky po 162. kilometr D1 u Velké Bíteše opravuje sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Zpoždění těchto prací podle informací rozhlasu převýšilo 200 dní. "Pro mě je to naprosto tristní. Přestože je středový pás rozpracován, tak rozhodně toto zpoždění je tak obrovské, že ho zhotovitel není schopen nějakým způsobem eliminovat," řekl Kubiš.
Levnější a rychlejší oprava
Podle plánu zatím běží rekonstrukce ve zbývajících třech úsecích, a to mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Při dnešní kontrole na D1 hledal Kubiš společně s nezávislým stavebním poradcem možnosti levnější a rychlejší opravy dalších úseků mezi Mirošovicemi a Kývalkou.
Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší společnost OHL ŽS kvůli problémům s nestabilním podložím loni stavbu několikrát přerušila a požadovala více peněz na pokrytí neočekávaných víceprací. Toho nakonec dosáhla v říjnu, kdy jí ředitelství silnic rozpočet navýšilo o deset milionů korun. Spor ale podle dřívějšího vyjádření ŘSD může skončit i u soudu.