4. srpna 2015 12:45 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

BMW tratí na úspěchu malých aut. Na kompaktech má nižší marži

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Logo automobilky BMW. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo automobilky BMW. | foto: Reuters

MNICHOV Největšímu světovému výrobci luxusních aut BMW klesl za poslední tři měsíce čistý zisk o jedno procento na 1,749 miliardy eur. Automobilka měla vyšší náklady na uvedení nových modelů na trh. V hospodaření se odrazila i skladba prodeje aut.

V ní vzrostl počet kompaktních vozů, u nichž obvykle bývají nižší marže.

Provozní zisk za tři měsíce do konce června klesl kvůli zpomalujícímu prodeji v Číně o tři procenta na 2,52 miliardy eur. Tržby ale o více než pětinu vzrostly a dostaly se na 23,9 miliardy eur. 

Kromě rekordního prodeje vozidel k nárůstu přispěl také pohyb směnných kurzů.

Automobilka zopakovala, že za celý letošní rok čeká rekordní prodej a zisk před zdaněním. Upozornila ale, že tempo tvorby zisku zpomaluje. 

Velikost nárůstu budou podle ní v daném období pravděpodobně brzdit tvrdý konkurenční boj na automobilových trzích, rostoucí personální náklady nebo „nadcházející úkoly související s normalizací čínského trhu“.

V květnu automobilce poprvé po deseti letech klesl v Číně prodej vozů BMW a Mini. Propad činil 4,2 procenta, následován poklesem o 0,1 procenta v červnu.

ČTK
  • 0Diskuse