Přední světová leasingová společnost ILFC si u Airbusu nově objednala 50 letounů A320neo v katalogové ceně pěti miliard dolarů a zvýšila celkovou zakázku na tyto stroje na 150. "Zaznamenali jsme značný zájem trhu o letadla neo, takže jsme si přišli pro další," řekl šéf ILFC Henri Courpron, jehož citovala agentura Reuters.
Předběžnou objednávku na stovku letadel A320neo a A321neo potvrdil německý vlajkový přepravce Lufthansa, a to v celkové hodnotě 10,4 miliardy dolarů. Lufthansa se ale zatím s Airbusem nedohodla na nákupu dvou obřích letounů A380, který počátkem roku schválila její dozorčí rada.
FOTOGALERIEPřehlídka na letišti Le Bourget u Paříže se v pořádání největší letecké přehlídky na světě každoročně střídá s Farnborough u Londýna. Na poslední výstavě v Le Bourget před dvěma lety získali oba největší světoví výrobci letadel objednávky za zhruba 94 miliard dolarů (1,8 bilionu korun), letos to ale bude podle analytiků méně. |
Předběžnou dohodu o nákupu 20 superjumb A380 v hodnotě osmi miliard dolarů ale oznámila německá Doric Asset Finance, která přepravcům financuje nákupy letadel. "Pozorujeme, že letecké společnosti, které letadlo ještě A380 nemají, o něj mají zájem a kontaktují nás, což ukazuje, že po těchto letadlech existuje potenciální poptávka," řekl šéf firmy Mark Lapidus.
Vlajkové loděPozornost aerosalonu se z hlediska zakázek bude zaměřovat hlavně na bitvu mezi nejnovějšími vlajkovými "loděmi" obou společností. Boeing se bude snažit ukázat, že zájem o jeho úsporné velké stroje 787 Dreamliner navzdory letošním problémům s bateriemi neopadl a bude propagovat jejich novou verzi. Airbus bude chtít využít potíží svého konkurenta k tomu, aby nasbíral zakázky na model A350, což je jeho odpověď na dreamlinery. Nové letadlo Airbusu poprvé vzlétlo teprve v pátek. |
Největší světová cestovní kancelář TUI Travel potvrdila minulý měsíc oznámenou zakázku u Boeingu na 60 letounů modelu 737 MAX a rovněž opci na nákup dalších 90. Celková cena za 60 letadel bude 6,1 miliardy dolarů, což je "podstatná sleva proti katalogové ceně".
Předběžnou smlouvu na nejméně čtyři nejnovější letadla Boeingu s úzkým trupem a přímého konkurenta Airbusu A320neo podepsala také japonská společnost SkyMark Airlines.
Ke koupi deseti letadel Boeing 787-10 se poté zavázala společnost GECAS, což je leasingová pobočka konglomerátu General Electric. Katalogová cena za desítku letadel tohoto modelu, který Boeing teprve připravuje, činí 2,9 miliardy dolarů.
Zakázky na letadla o nichž Boeing prohlašuje, že budou nejúspornější ve své kategorii, by měly na aerosalonu podat ještě Singapore Airliense, British Airways a Air Lease Corp. Letadla 787-10 jsou navržena tak, aby přepravila až 323 cestujících.
Společnost Qatar Airways podepsala s Boeingem dohodu o koupi až devíti letadel modelu 777-300 s opcí na dalších sedm. Hodnota závazného kontraktu podle katalogových cen činí 2,8 miliardy dolarů.