27. března 2013 15:28 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Budvar nakonec řekl míchanému pivu 'ano'. Radlerem chce zvýšit tržby

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Budvar uvádí na trh nové ovocné pivo nazvané Pardálovo s příchutí bezového květu.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Budvar uvádí na trh nové ovocné pivo nazvané Pardálovo s příchutí bezového květu. | foto: MAFRA - Slavomír Kubeš

ČESKÉ BUDĚJOVICE Budějovický Budvar chce letos navzdory poklesu spotřeby piva zvýšit výstav piva o 1,5 až dvě procenta na 1,357 milionu hektolitrů. Nárůst by tak měl zhruba kopírovat loňský rok. Zvýšení výstavu a vylepšení ekonomiky by mělo napomoci zprovoznění nové stáčírny piva do plechovek a také dvě pivní novinky.

V březnu Budvar uvedl do prodeje silné pivo z čerstvého nesušeného chmele v limitované edici BUD Premier, v dubnu to bude radler PardálOVO bezové.

Budějovický Budvar se tak s míchaným pivem s ročním zpožděním kvůli ministerské kontrole přidává ke třem největším hráčům na českém pivním trhu - Plzeňskému Prazdroji, Staropramenu a pivovarům skupiny Heineken.

ČTĚTE TAKÉ:

Kvůli nečekanému zájmu o pivo s ovocnou příchutí jejich výrobu chystají i další pivovary. Budějovický Budvar ale podle ředitele nadále odmítá vylepšovat ekonomiku prodejem piva v PET lahvích, který loni zaznamenal nárůst.

Samotný Budvar loni zvýšil produkci o dvě procenta na 1 340 000 hektolitrů a tržby za pivo vzrostly o pět procent na 2,1 miliardy korun.

ČTĚTE TAKÉ:

"Co se míchaných nápojů z piva týká, tak se započítávají do statistik Českého svazu pivovarů a sladoven, které vykazují objem vyrobených a prodaných hektolitrů, jak na domácím, tak zahraničním trhu," uvedl ředitel podniku Jiří Boček.

Mladí, ženy a Slovensko

Inovací Budvar podle něj pochopitelně chce oslovit nové spotřebitele, mladé lidi i ženy, a v neposlední řadě i nové možnosti v exportu. Začne ho dodávat v plechovkách na Slovensko.

Boček konstatoval, že v České republice spotřeba piva neroste, naopak klesá, ze 160 litrů na hlavu v letech 2006 až 2007 na současných 140 litrů. "Je vidět, že dochází k poklesu spotřeby piva, a tím pádem jsou tady konkurenční tlaky. Jen díky míchaným nápojům se spotřeba piva loni meziročně zvýšila o 1,7 procenta," uvedl.

Lidovky.cz, ČTK
  • 2Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!