Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Byznys jako umění. Forbes zamířil do Česka

Média

  12:37
PRAHA - Ekonomický magazín Forbes, který vyšel dnes poprvé v češtině, chce českým čtenářům nabízet pohled na byznys jako na tvůrčí činnost, která se blíží umění. Obsahem listopadového vydání časopisu je tak například rozhovor s generálním ředitelem Kofoly Jannisem Samarasem o zmrtvýchvstání značky Kofola a jejím úspěchu i podrobnosti o osobní válce mezi bývalým ředitelem firmy ČEZ Martinem Romanem a majitelem těžební společnosti Czech Coal Pavlem Tykačem.

Časopis Forbes v Česku foto: ČTK

Forbes je znám mimo jiné každoročně zveřejňovaným žebříčkem nejbohatších lidí světa. Listopadové první číslo české mutace přináší žebříček 400 nejbohatších Američanů v čele se zakladatelem společnosti Microsoft Billem Gatesem.

První číslo časopisu, který vychází v tištěném nákladu 18 000 kusů a jeho cena je 89 korun, má na titulní straně fotografii Samarase, který dokázal prodat podíl v rodinné firmě za 140 milionů eur a Kofolu označuje za "český vtip". "Je to časopis zabývající se čistě byznysem. Je postavený zejména na příbězích úspěšných lidí," řekl šéfredaktor měsíčníku Petr Šimůnek.

ČTĚTE TAKÉ:

Časopis Forbes vyšel ve Spojených státech poprvé v roce 1917. V současnosti vychází kromě původní verze licenčně například v Bulharsku, Číně, Chorvatsku, Indonésii, Indii, Izraeli, Koreji, Rusku, Turecku, na Blízkém východě i v Africe.

Business Consulting & Media se zabývá vydavatelskou činností od roku 2004. Vydávala několik regionálních publikací včetně magazínu pro letecké společnosti SkyEurope, Central Wings patřící k polské společnosti LOT a středoevropského magazínu pro společnost Hertz rent-a-car.

Forbes Media zahrnuje magazín Forbes a Forbes Asia, které mají po celém světě více než šest milionů čtenářů, a web Forbes.com s 18 miliony čtenářů měsíčně.

Autoři: ,