Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Vánoční kampaně se u některých obchodníků objeví později než loni

Vánoční nákupy - ilustrační foto

Vánoční nákupy - ilustrační foto foto: MAFRA – Petr Topič

PRAHA - Část obchodníků spustí vánoční kampaně později než v posledních letech, prodej vánočního sortimentu začne většinou na začátku listopadu. I letos chystají některé řetězce výprodeje již před svátky. Podle obchodníků by Vánoce měly být z hlediska obratu lepší než ty loňské.
  7:00

Vyplývá to z ankety ČTK mezi řetězci. Nábytkářský řetězec IKEA letos posunul začátek vánoční kampaně blíže ke svátkům. "S ohledem na naše zákazníky a jejich preference zahajujeme prodej vánočního zboží i výzdobu našich obchodních domů o něco později než v loňském roce," uvedl mluvčí Tomáš Kubík.

Také Globus čeká, že vánoční boom letos začne o něco později a zákazníci budou své nákupy koncentrovat na prosinec. Slevové akce spustí část obchodníků stejně jako v posledních letech ještě před svátky. "Výprodej bude již po několikáté začínat před Vánoci. Přesné datum však ještě není definitivní," řekla Hana Mayerová z obchodů C&A Moda.

Interspar plánuje předvánoční výprodeje zahájit v co nejkratším termínu, také Globus letos počítá s výprodejem před Vánocemi. "S instalací venkovní i vnitřní vánoční výzdoby už jsme postupně začali. Vnitřní výzdoba bude rozsvícena na konci tohoto měsíce. Venkovní vánoční výzdoba bude na všech hypermarketech rozsvícena nejpozději do 30. listopadu," uvedla Pavla Hobíková z Globusu. Řetězec počítá s mírně vyšší tržbami na konci roku než loni.

ČTĚTE TAKÉ:

Také prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka očekává, že letošní Vánoce budou pro obchodníky mírně lepší než loni. "Ekonomika oživuje, maloobchodní tržby se stabilizují a vzrůstá důvěra domácností," uvedl Juračka.

V prodejnách Marks & Spencer přípravy na Vánoce vrcholí, v nabídce je již část speciálního vánočního sortimentu jako kalendáře, diáře nebo balící papíry. "Na konci října pak bude sortiment kompletní. Vánoční kampaň začíná 1. listopadu. Zda budou předvánoční výprodeje, záleží na vývoji prodejů v době před Vánoci," uvedla mluvčí řetězce Helena Vyhnánková.

Podle řetězce Tesco je největší zájem o hračky

Tesco již nyní nabízí ve vánočním katalogu hračky za zvýhodněné ceny, slevy se pohybují od 30 do 50 procent. "Ze spotřebitelských průzkumů víme, že naši zákazníci mají v předvánočním období největší zájem o hračky," uvedl mluvčí Tesca Jiří Mareček. O spuštění předvánočních výprodejů podle něj rozhodne situace na trhu.

Internetový obchod Mall.cz odhaduje, že během prosince prodá třikrát až čtyřikrát více tabletů než před rokem. "Do nabídky totiž přibyly mnohé cenově dostupné značkové modely, mezi novinkami se objeví dokonce i speciální tablety pro děti," uvedl ředitel e-shopu Marek Liška. Mezi tradiční dárky podle něj budou patřit telefony a herní konzole, naopak zájem o čtečky elektronických knih bude letos spíše stagnovat.

Co se před Vánocemi kupuje na slevových serverech?

Podle průzkumu slevového serveru Zapakatel.cz by lidé na slevových portálech v předvánočním období nejraději kupovali hračky, konkrétně Lego, dětské zboží, krátkodobé pobyty i welness pobyty či lístky do divadla.

"Velmi dobře se každý rok prodávají dárkové sety z pánského oddělení, např. set košile a kravaty nebo rukavice s šálou," dodala Mayerová. Podle řetězce Marks & Spencer budou vánoční bestsellery v jejich prodejnách stejné jako každý rok, například noční a spodní prádlo, ponožky, svetry a zimní doplňky.

Obrat internetových obchodů v předvánočním období letos stoupne meziročně o 13,5 procenta na 18,5 miliardy korun. Průměrná česká domácnost utratí již 40 procent svých vánočních výdajů na internetu. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!