Diskuze
ČD představily první lokomotivu Taurus ve firemních barvách
Děkujeme za pochopení.
Proč?
Proč přesně pořizují ČD lokomotivy schopné jet rychlostí 357 km/h, když u nás nemohou jet rychleji než 160?
J. Holič
Re: Proč?
ČD nepořizují lokomotivy schopné jet 357 km/h, pouze si je pronajímají. Dále doporučuji si uvědomit, že rychlostní rekordy se provádějí v jiném režimu, než běžný provoz. Kupříkladu Francouzi sice dosáhli rekordu 574,8 km/h s jejich patrovým rychlovlakem TGV 2N, ale běžně s ním jezdí jen 300 km/h. V případě Taurusů sice nebyl stroj nijak výrazně upraven (pro rekord TGV dostalo speciální dvojkolí a zvýšilo se napětí v troleji), jen se mu odebral pluh a stěrače, ale i tak se jedná o zásadní přetížení celého stroje, které mu krátkodobě nijak neublíží, ale není s ním počítáno pro pravidelný provoz (nekupujeme vozidlo, abychom ho po pár letech mohli poslat do šrotu). Ty Taurusy jsou el. lokomotivy pro rychlost 230 km/h, což je i maximální rychlost Railjetů. Tato rychlost sice není na všech tratích v Rakousku (většinou je na 200) a na žádné z našich, ale železniční vozidla se kupují ne na 5 let, ale na třeba na 40. Přinejmenším těch 160 už u nás nebude špičkou moc dlouho.