Diskuze
Češi 'dojíždí' zimní gumy. Neušetří, a můžou někoho zabít, varují experti
Děkujeme za pochopení.
Zdeněk Pavliš
Dlouhodobá spotřeba Audi A6 allroad při jízdě na zimních pneu v létě je 0,1 l/100 km vyšší. To je moje zkušenost. Žádných 10%.
To jsou opravdu "experti", kdo si to pořádně přečte, nemůže věřit jediné větě - opravdové cancy!!!
J. Novák 567
Proč se zdejšěí diskutéři tak rozčilují? V čem je problém? Na podzim na dvoře přezuju během hodinky na zimní pneu a na jaře na letní během cca stejné doby. Nevidím v tom vůbec žádný problém. A celkem je mi jedno, co říkají experti od "expertů", tak "experti" od zdejších diskutérů.
Není to nic jiného jak lobování za taková opatření, aby se zvýšil prodej pneumatik. Z toho že někdo dojíždí pneu není žádný obrat z kterého se státu platí daně. Tak se hledají experti na kdejakou kravinu a samozřejmě jde o životy. Kolik lidí zemřelo při nehodách kvůli letní jízdě na zimních pneu, nebo na prošlou lékarničku?
A co nedávné reklamy i na lidovkách na celoroční mišelinky? Údajně první zcela bezpečné v létě i v zimě?
Zase platí klasické "Hlavně nevěř expertům", skoro vždy jsou zkorumpovaní, mnohdy o věci nic nevědí. Spíše je třeba se ptát zase klasicky Qui bono a to se zdá býti jednoznačné - prospěch mohou mít jen výrobci a prodejci pneu. Argumenty, které jsou použité jsou nepřezkoumatelné, protože není uvedeno, jak k nim experti došli. Když se dělají testy nových pneumatik, jsou rozhodně rozdíly mezi různými výrobci letních (nebo zimních) pneumatik větší, než zde uváděných 6,5 m. V článku jsou uvedeny i chybné údaje, aby zastavilo vozidlo z rychlosti 48 km/h na 6,5 m, potřebovalo by brzdné zpomalení přes 13 m/s2, což jsou hodnoty z oblasti Formule 1. Když jsem před lety se svým obstarožním Passatem na dojížděných zimních pneu tankoval v červenci v Makarské po ujetí 1000 km 50 l nafty do plné, neměl jsem pocit, že mám o 10 % vyšší spotřebu. Když jsem je pak v lednu následujícího roku sundaval, měly ještě skoro 3 mm po ujetí asi 10000 km od doby, kdy měly po zimě asi 4,5, určitě neubývaly před očima
A na podzim si přečteme, jak zimní pneumatiky věkem ztrácí své vlastnosti, tvrdnou a je potřeba je vyhodit a nejezdit s nimi v zimě, protože jsou na tom stejně jako letní. To jsou zase experti ...
C. Valek
Tak to je jen příprava na vydáni zákona o povinném přezutí ze zimních na letních !
J23i13ř58í 90K36o62p17i37s
Spíše je zajímavé, že lobby autodopravců si zase prolobovala výjimku, že zimní pneu u kamionů musí být jen na hnací nápravě, tzn., že při brzdění v zimě dobře fungují jen zadní kola u tahače a to nikomu z "expertů" ne bezpečnost nevadí!
U nás se najde expert na všechno. Řekněte to, či ono, najde se expert, který vám vysvětlí opak. Říkával kolega:
Tady je kumšt, potkat blbýho...